اقتصاد بازار: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: 10 پروژه مهم تفریحی – گردشگری در اصفهان در حال انجام است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، فریدون الهیاری در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز آبی فلات مرکزی ایران، اظهار داشت: در ابتدای این دولت در استان اصفهان 10 هزار و 500 تخت اقامتی وجود داشت و امروز این میزان به 16 هزار و 500 تخت رسیده و تا پایان این دولت به 20 هزار تخت خواهد رسید.
وی افزود: مدت اقامت در اصفهان نیز از 1.5 روز به 2.3 روز رسیده و در پایان برنامه ششم نیز طبق برآوردها هم میزان ماندگاری مسافر بیشتر خواهد شد و هم میزان تخت به 80 هزار تخت افزایش خواهد یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه چنین پروژه هایی می تواند ماندگاری را در اصفهان افزایش دهد، گفت: 10 پروژه مهم تفریحی – گردشگری در اصفهان در حال انجام است و خوشبختانه توجه به سمت اصفهان معطوف شده و با هماهنگی استاندار و مدیریت شهری اصفهان سرمایه گذاری به خوبی در این شهر در حال پیشرفت است.
رییس مجموعه آبی آبسار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه این پروژه در 36 هزار مترمربع حداث شده است، اظهار داشت: این پروژه از سال 85 کلنگ زنی شده و در دو فاز شرقی و غربی انجام خواهد شد و در فاز یک 250 نفر شاغل شده اند. اگر فاز دو نیز به بهره برداری برسد، میزان اشتغال بیش از 400 نفر افزایش می یابد.
عبدالحمید فروغی افزود: این مجموعه در فاز اول امکان پذیرش دو هزار نفر را دارد و پس از افتتاح فاز دو در آینده این میزان به چهار هزار نفر افزایش پیدا می کند. مشکلات اقتصادی فراوان و بی مهری های زیادی را در این زمینه تحمل کرده ایم اما از سال 89 امکان استفاده مردم از مجموعه فراهم بوده است اما امروز به صورت رسمی فاز یک آن به طور کامل به بهره برداری رسیده است.