اقتصاد بازار: معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: اصفهان و تمام کشور باید به سمتی حرکت کنند که گردشگری بعنوان یک صنعت مطرح شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، سعید شیرکوند در آیین بهره برداری از بزرگترین مرکز آبی فلات مرکزی ایران در اصفهان افزود: گردشگری چهارمین صنعت در اقتصاد جهانی محسوب می شود و نرخ رشد آن در 50 سال گذشته از تمام صنایع بیشتر بوده است.
وی اضافه کرد: با رونق گردشگری، مردم به هم نزدیک می شوند و صنعت گردشگری عامل وحدت و دلبستگی محسوب می شود.
وی با اشاره به زلزله بم و حضور برخی از NGO های خارجی در این شهر و کمک به زلزله زدگان گفت:با تحقیقات بعد از این حادثه دریافتیم کسانی که از NGO های خارجی به آسیب دیدگان امدادرسانی کردند، قبلاً از این شهر و بناهای تاریخی آن بازدید کرده بودند.
معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر ضرورت تشویق دانشجویان و دانش آموزان به بازدید از کشورهای دیگر گفت: در بسیاری از کشورها، سیستم آموزشی برای افزایش حس تعلق، دانش آموزان و دانشجویان را به بازدید از کشورهای دیگر تشویق می کنند اما در کشور ما برغم وجود پتانسیل طبیعی بسیار، به گردشگری توجه نشده است.
شیرکوند تاکید کرد: نگاه و بیانات مقام معظم رهبری در باره اقتصاد مقاومتی، این صنعت را حمایت می کند لذا باید جدی تر به این موضوع بپردازیم و ظرفیت های موجود را بخوبی شناسایی و از آنها استفاده کنیم.
وی با اشاره به طبیعت بکر اصفهان گفت: با استفاده از این پتانسیل، صنعت گردشگری رونق می گیرد و بدنبال آن اشتغالزایی، درآمدزایی و ارزآوری اتفاق خواهد افتاد.
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با آنکه در قرآن به گردشگری توصیه شده است اما بازهم برخی به گردشگری توجه نمی کنند.
شیرکوند افزود: با تمهیدات دولت، صندوق توسعه ملی به کمک گردشگری آمده است و تمام پروژه هایی که شرایط گردشگری داشته باشند می توانند از آن استفاده کنند.