اقتصاد بازار: رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان با داشتن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تخصصی با جدیدترین امکانات و نیروی انسانی متخصص می‌تواند پذیرای گردشگران سلامت عراقی باشد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در دیدار با سامی جابر الحسناوی استاندار دیوانیه عراق، تصریح کرد: اصفهان و دیوانیه به ‌عنوان دو استان تاثیرگذار ایران و عراق می‌توانند حجم و سطح مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری را افزایش دهند.
وی با اشاره به سفر هیات تجاری اتاق بازرگانی اصفهان به دیوانیه عراق در سال گذشته، بیان داشت: در آن دیدار فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین اصفهان و عراق موردبررسی قرار گرفت.
سهل‌آبادی خدمات فنی و مهندسی استان اصفهان را یکی دیگر از توانمندی‌های این استان برشمرد و گفت: شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی می‌توانند نیازهای انرژی و همچنین بازیافت پسماندهای دیوانیه را برطرف کنند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: استان اصفهان در تولید فولاد و مصالح ساختمانی در ایران جایگاه ویژه ای دارد و می‌تواند با دیوانیه همکاری نزدیکی داشته باشد.
استاندار دیوانیه عراق در این دیدار از آمادگی همکاری استان دیوانیه با استان اصفهان در بخش صنعت و کشاورزی خبر داد و گفت: با توانمندی صنعتی اصفهان آشنا هستیم و استفاده از تجارب این استان برای ارتقا صنعت و تولید دیوانیه در دستور همکاری دو استان قرار دارد.
سامی جابر الحسناوی با اشاره به فعالیت نخستین شهرک صنعتی دیوانیه گفت: واحدهای صنعتی استان می‌توانند همکاری نزدیکی با این شهرک داشته باشند.
وی تصریح کرد: کشاورزی استان اصفهان می‌تواند در تقویت کشاورزی دیوانیه نقش مهمی ایفا کند و ازاین‌ رو آماده برقراری ارتباط مستقیم در این زمینه هستیم.
استاندار دیوانیه عراق، همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و دیوانیه را عامل مهم در توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی دو استان برشمرد و گفت: نقش استانداری‌ها به‌عنوان ناظر، زمینه‌ساز تقویت روابط دو استان خواهد بود.