اقتصاد بازار: روز جهانگردی بهانه ای است که گردشگری و جذب توریست آن هم در دیاری که این روزها سیل گردشگران خارجی و داخلی به سمت آن روان شده اند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
منصور قاسمی در گفتگو با اقتصاد بازار با اشاره به سفر هیاتهای تجاری و بازرگانی و افزایش گردشگران خارجی به اصفهان اظهار داشت: باید فصل گردشگری و حضور توریست در اصفهان را از دو فصل بهار و پاییز بیشتر کنیم.
وی ادامه داد: تردد بیشتر گردشگران در این دو فصل بنا به شناختهای قبلی توریست انجام می گیرد و با توجه به بهبود موقعیت سیاسی کشور مقداری آمار گردشگران بالا رفته است و گرنه میزان تبلیغات برای جذب گردشگر در کشور و به ویژه در اصفهان به قدری پایین است که از این کانال توریستی وارد نمی شود.
این راهنمای گردشگر با اشاره به اینکه شهرداری یکی از متولیانی است که در چند ماه اخیر با جدیت وارد بحث جذب گردشگری در استان شده، تصریح کرد: ایجاد زیرساختهای گردشگری یکی از مهمترین و اصلی ترین اقداماتی است که شهرداری به عنوان یک نهاد اصلی در شهر می تواند انجام دهد.
وی بیان داشت: ایجاد هتلها و اقامتگاه ها که یکی از رکن های اساسی در جذب و پذیرایی توریست داخلی و خارجی است از جمله برنامه هایی است که شهرداری اصفهان می تواند به خوبی به آن ورود پیدا کند.
مولف کتاب «اصفهان این همه هست، این همه نیست» در ادامه با تاکید بر اینکه باید متولی و مسئول بحث گردشگری در استان یک نهاد یا ارگان باشد، خاطر نشان کرد: شهرداری و میراث فرهنگی با تقسیم وظایف و ورود هر کدام در هر حیطه از حوزه گردشگری بهتر می توانند بحث گردشگری و توریست را در اصفهان سر و سامان دهند.
وی با بیان این مطلب افزود: شهرداری به خوبی می تواند در بحث تبلیغات سطح شهری، بیلبوردها و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی با نصب پلاکاردها با موضوعات گردشگری در سطح شهر این فرهنگ را نهادینه کند.
قاسمی نداشتن یک دیده بان، مکانی برای عکاسی و دیدن مناظر شهر از بالا به آثار تاریخی و سطح شهر اصفهان را مطرح و تاکید کرد: شهرداری اصفهان به خوبی می تواند یک دیده بان مانند سکو یا برجی که در بیشتر نقاط دنیا جهت تماشای شهر از منظر بالا را برای گردشگران فراهم کند.
وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی نیز علاوه بر مسئولیتهایی که به عهده دارد به خوبی می تواند در بحث تربیت راهنمای گردشگران که سالها است در آن خبره شده وارد شود.