اقتصاد بازار: شهردار اصفهان گفت: ناآشنایی مدیران اصفهان با علم سرمایه‌گذاری چالش اقتصادی استان است.
مهدی جمالی‌نژاد در جلسه همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی استان اصفهان اظهار داشت: متأسفانه با وجود اینکه اصفهان در میهمان نوازی زبانزد است اما در ایجاد فضاهای سرمایه گذاری و بهره گیری از ادبیات ویژه سرمایه گذاری موفق نبوده است.
وی با بیان اینکه مشکل مدیران اصفهان آشنا نبودن با ادبیات سرمایه‌گذاری است، افزود: به دلیل آشنا نبودن مسئولان با ادبیات سرمایه‌گذاری بسیاری از هیئت‌های تجاری و مسئولان بلند پایه کشورهای دیگر به اصفهان می‌آیند اما بازخورد اقتصادی مناسبی برای اصفهان ایجاد نمی‌شود.
شهردار اصفهان تاکید کرد: گردشگری حلقه مفقوده اقتصاد شهر اصفهان است که با همکاری همه بخش‌ها از مردم گرفته تا استاندار بایستی در این مسیر اقدام موثری انجام دهند.
وی بیان کرد: با تصویب برجام بسترهای حضور گردشگر در ایران فراهم شده است و باید دستگاه‌ها با ادبیات سرمایه‌گذاری آشنا شوند تا بتوانیم در زمینه سرمایه‌گذاری در اصفهان فعال شویم.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه اتاق بازرگانی و شهرداری عضو یک پیکر واحد شهری‌ هستند، تصریح کرد: در کالبد شهر، همه ما یکی هستیم و یک هدف و وظیفه را دنبال می‌کنیم، رفاقت‌ها و همدلی میان همه دستگاه‌های شهر می‌تواند در پیشرفت و توسعه شهر کمک کند.
وی بیان داشت: همه مسئولان شهر دغدغه پسرفت شهر را دارند که با توجه به این مسئله باید با همدلی و تعامل میان همه سازمان‌ها برای اصفهان و ارتقای جایگاه آن فعالیت کنیم.
شهردار اصفهان افزود: در شرایط فعلی شهرهایی موفق هستند که فن‌آفرین باشند و اقتصادشان بر اساس دانش و با فکرهای جدید جوانانشان شکل بگیرد.
وی گفت: همه بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی اصفهان بایستی با همدلی و تعامل دست به دست هم دهند و از فضاهای موجود مثل سرمایه‌گذاری سایر کشور ها در شهر استفاده کنند تا تراز اصفهان ارتقا پیدا کند.
جمالی‌نژاد با اشاره به اهمیت تعامل بین اتاق بازرگانی و شهرداری گفت: اگر بین همه دستگاه‌های شهر تعامل وجود داشته باشد و همه مثل یک خانواده با هم کار کنند می‌توانیم عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.