اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: تاکنون 91 طرح که نیازمند 6 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خارجی است برای استان تدوین شده.
رسول زرگرپور در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های بالای اصفهان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری، گفت: مقوله سرمایه‌گذاری و به ‌خصوص سرمایه‌گذاری خارجی برای استان اصفهان مهم است و در این راستا لازم است که اقدامات با استانداردهای بین‌المللی پیش رود.
وی با تأکید بر اینکه باید چارچوب مناسبی برای حضور سرمایه‌گذار خارجی فراهم گردد، اظهار داشت: اتاق بازرگانی به‌ عنوان نهاد مربوطه در این راستا انتخاب ‌شده است و در این نهاد نیز کارگروهی با حضور مشاوران باتجربه و خبره تشکیل‌ شده است که پنجرهٔ ورودی سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود.
استاندار اصفهان افزود: طرح‌های مشخصی در این رابطه احصا شده است و تاکنون 91 طرح که نیازمند 6 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خارجی است تدوین گردیده است.
زرگرپور اضافه کرد: نیمی از این طرح‌ها مربوط به صنعت و بقیه در خصوص گردشگری، آب و کشاورزی خواهد بود که در آینده شاخص‌های مخصوص و استانداردهای اصلی این 91 طرح مشخص خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه کلید توسعهٔ استان، استفادهٔ بهینه از سرمایه‌گذاری غیردولتی است، گفت: استفاده از سرمایه‌گذاری غیردولتی (داخلی و خارجی) یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
استاندار اصفهان تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالای اصفهان باید از این فرصت‌ها استفاده شود و به همین دلیل نیز کلیهٔ کارگروه‌های اقتصادی استان به ریاست شخص استاندار تشکیل می‌گردد.
محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز در این جلسه ضمن تقدیر از همت و پشتکار استاندار اصفهان در حل مسائل اقتصادی استان، گفت: بار اداره کشور بر دوش آحاد مردم است و در راستای نقش خود برای توسعهٔ کشور، مرزی بین بخش خصوصی و دولتی مشاهده نمی‌کنم.
وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در راستای هم باید حرکت کنند، اظهار داشت: اگر سرمایه‌گذاری‌های داخلی با شکست مواجه شود، تأثیر زیادی بر سرمایه‌گذاری خارجی خواهد داشت.
معاون وزیر اقتصاد بابیان اینکه اصفهان 3 ویژگی شناخته‌شده در دنیا دارد، تصریح کرد: اصفهان پایلوت سیاسی، اقتصادی و گردشگری است و این استان حتی در اوج دوران تحریم نیز رتبهٔ دوم را در سرمایه‌گذاری داشته است.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: مقولهٔ سرمایه‌گذاری، یک باید و ضرورت برای ایران و در جهت اعتلای انقلاب اسلامی است چراکه در شرایط فعلی، گاهی یک تصمیم از سوی کشورهای همسایه و یا شرکت‌های فراملیتی می‌تواند تا عمق روستاهای کشور تأثیرگذار باشد.

خزاعی اضافه کرد: اقتصادی مقاومتی زمانی شکل خواهد گرفت که اقتصاد داخل کشور قوی شود و صادرات افزایش یابد و افزایش صادرات می‌تواند به نفوذ سیاسی منجر شود.
وی یادآور شد: آبروی کشور و حتی آبروی اسلام درگرو اقتصاد مقاومتی است زیرا اسلام یعنی جامعهٔ بااخلاق، پیشرفته، متمدن، ثروتمند و کشورهای اسلامی نباید جزو کشورهای فقیر جهان باشند.
معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه گلوگاه اقتصادی بسیار مهم است، افزود: علت اینکه در چند سال گذشته دشمنان بر روی تحریم‌ها تکیه می‌زدند نیز به اهمیت مقولهٔ اقتصاد بازمی‌گردد.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: ایران نیازمند اقتصاد مقتدر است و این موضوع با شعار محقق نخواهد شد.
خزاعی در ادامه اظهار داشت: در این راستا باید نقشهٔ تأمین منابع مالی استان تهیه و تدوین گردد و هزینه کرد منابع مالی موردنیاز استان در طرح و پروژه‌های مختلف آماده شود.
وی به‌ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: مقولهٔ ppp و ساماندهی مشارکت بخش خصوصی و دولتی باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: برنامهٔ پسا تحریم در حوزهٔ بین‌المللی از جمله اصلاح نرخ ارز، فعال‌سازی سیستم بانکی و ... از ماه‌ها پیش تهیه و تدوین ‌شده است و فعال‌سازی سفارتخانه‌ها در جهت رشد اقتصادی نیز در دستور کار قرار گرفته است و ارزیابی عملکرد سفرا نیز در حوزهٔ تأمین منابع مالی در جذب سرمایه‌گذاری انجام خواهد گرفت.