اقتصادبازار: رییس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حق آبه شرعی، قانونی، منطقی و تاریخی مردم اصفهان روز گذشته دوباره به رودخانه زاینده رود جریان یافت.
فتح الله معین در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روز گذشته بار دیگر حق آبه شرعی، قانونی، منطقی و تاریخی مردم اصفهان از آب رودخانه زاینده رود در مسیر این رود جریان یافت و چشم مردم اصفهان به این مایه برکت الهی روشن شد.
وی افزود:با جاری شدن مجدد آب در رودخانه زاینده رود بخشی از دستوررییس جمهورو مصوبات شورای عالی آب بعد از مدتها جامه عمل پوشید چرا که دکتر روحانی در سفر به اصفهان و در جمع مردم تاکید داشت که آب باید به طور دائم دررودخانه جریان داشته باشد.
رییس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اظهارات تکراری و بی تفاوتی در قبال تضییع حق مردم و اقدامات غیرکارشناسی و منفعلانه مسئولان آب و دیگر مسئولان مربوطه بی شک اقدامی غیرقابل قبول و غیرمسئولانه در کارنامه دست اندرکاران خواهد بود.
معین یادآور شد: بیش از 800 میلیون مترمکعب آب، سالیانه حق آبه مردم استان اصفهان و در مالکیت شخصی آنان جدای از آب تخصیص یافته به شرب و بهداشت و دیگر مصارف آب این رودخانه بوده که در قضاوتی منصفانه باید به آنان تحویل گردد.
وی تاکید کرد: به طورحتم هیچ گاه مردم اصفهان از این مطالبه خود دست نخواهند کشید و تلاش در جهت ایفای این حق مردم، معیاری برای ارزیابی مسئولان مربوطه خواهد بود.
رییس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه درهفته گذشته بار دیگر زنگ هشدار آلودگی هوا در شهر اصفهان به صدا درآمد، گفت: در شهر اصفهان در روزهای سوم، چهارم، پنجم، ششم و دوازدهم و سیزدهم و چهاردهم ماه جاری وضعیت و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم و نامناسب بود .وی اظهار کرد: این وضعیت نشان می دهد که آلودگی هوا در شهراصفهان معضل جدی و بزرگترین تهدید کننده سلامتی مردم می باشد که اقدامات موثر ، دائمی و عملی را طلب می کند.
رییس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید اینکه تداوم جریان آب در زاینده رود به صورت دائم می تواند در بهبود وضعیت هوا موثر باشد، گفت: اکنون که آب به صورت کوتاه مدت جریان می یابد به صورت ملموس می تواند کاهش چشم گیر ریزگردها را در هوای اصفهان در پی داشته باشد.