اقتصادبازار: منطقه 13 شهرداری اصفهان در جنوب غربی کلانشهر اصفهان با جمعیتی بالغ بر 124 هزار نفر از برخی از شهرستان های استان اصفهان بزرگتر است. این منطقه که شهرک های امیریه، ولیعصر و مناطق شفق و دستگرد، را در خود جای داده است دریچه ورودی غرب اصفهان بوده و یکی از شریان های استراتژیک کلانشهر اصفهان است. این منطقه از شهر اصفهان به واسطه فاصله از مناطق میراثی هیچ محدودیتی برای ارتفاع ندارد و این می تواند یکی از مهمترین شاخصه ها برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه باشد.
رضا مبلّغ شهردار منطقه 13شهرداری اصفهان در خصوص سرمایه گذاری و پروژه های مشارکتی منطقه اظهار کرد: ما معتقدیم باید برای پروژه های مشارکتی با بخش خصوصی و سرمای گذاران به هر شکلی شده وارد مذاکره شویم ما باید بتوانیم کوچکترین سرمایه گذاران را وارد منطقه کنیم و اجازه خروج به آنها از منطقه را ندهیم. وی با بیان اینکه با پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه گذار به هر شکلی که شده است سعی کرده ایم که سرمایه گذاران را جذب کنیم، افزود: مطلع هستیم که سرمایه گذاران، خود سرمایه ای گران بها هستند و اگر امروز می¬توانیم به راحتی در خصوص پیشرفت¬ها و افتتاح¬های فرهنگسراها، ورزشگاه¬ها و کتابخانه¬ها صحبت کنیم به دلیل این است که توانسته¬ایم برای پروژه-هایمان، سرمایه گذار جذب کنیم.
مبلّغ با اشاره به اینکه امروز یکی از افتخارات بزرگ ما در منطقه 13 شهرداری اصفهان این است که توانسته¬ایم مشارکت کنندگان و یا سرمایه-گذاران را از مناطق دیگر شهرداری اصفهان و حتی از استان¬های دیگر کشور به منطقه 13 اصفهان بکشانیم و با آنها در خصوص پروژه ها صحبت و حتی برای آنها پروژه تعیین کنیم، گفت: نکته بسیار مهم در فعالیت ها و پروژه های مشارکتی برنامه ریزی است؛ برنامه ریزی به این علت از اهمیت بالایی برخوردار است که می¬تواند پروژه هایی که قرار است برای معرفی به یک سرمایه¬گذار در نظر گرفته شود را به یک پروژه برد – برد تبدیل می¬کند. باید توجه داشت که پروژه ای مدنظر سرمایه گذار قرار می¬گیرد که بتواند برای او یک نتیجه برد- برد باشد و قطعا در پروژه¬ای که برای مشارکت سرمایه¬گذار صرفه اقتصادی نداشته باشد او سرمایه¬گذاری نخواهد کرد. ما وارد مذاکره شده ایم تا مفهوم برد – برد را برای همه سرمایه گذاران منطقه 13 معنا کنیم.
وی پروژه بزرگ شهرک ولیعصر(عج) را یک پروژه عظیم و بی¬نظیر برای شهر اصفهان دانست و افزود: پروژه خدماتی، رفاهی و تجاری ولیعصر(عج) که حدود 27000 مترمربع وسعت و حدود 125 هزار متر مربع زیربنا دارد و از منظر وسعت یکی از بزرگترین مجموعه های شهری اصفهان خواهد بود و با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که چنین طرحی ورود سرمایه گذاران خارجی را می طلبد به همین دلیل طرح را در همایش بین المللی فرصت های پساتحریم سرمایه گذاری شهر اصفهان ارائه کردیم و در آینده¬ای نزدیک یک مشارکت کننده خارجی جذب خواهیم کرد زیرا در نظر داریم یک پروژه فرهنگی، تفریحی و رفاهی در منطقه جنوب غربی اصفهان راه¬اندازی کنیم.
شهردار منطقه 13 اصفهان به پتانسیل برج های مسکونی در این منطقه اشاره کرد و افزود: به دلیل وجود دو شهرک مسکونی امیریه، ولیعصر(عج) و امیرحمزه قطعا ساخت پلاک¬های بزرگ مسکونی و مجتمع¬های مسکونی عظیم مدنظر سرمایه¬گذاران قرار دارد که ما از این سرمایه¬گذاران دعوت کرده و می¬خواهیم که به منطقه 13 بیایند چراکه معتقدیم پروژه های مشارکتی زیرساخت های منطقه را بالا می برد.
مبلّغ با اشاره به اینکه نکته مهم و اساسی در خصوص منطقه 13 شهرداری اصفهان پتانسیل های قابل توجه و گرفتن ارتفاع زیاد بدون محدودیت در این منطقه است، گفت: سرمایه¬گذاران در اصفهان از این پتانسیل می¬توانند بهترین استفاده¬ها را ببرند در همین راستا دفتر سرمایه گذاری و مشارکت راه اندازی کردیم که سرمایه گذار به راحتی از دست نرود و حتی برای چنین کاری مسول مستقیم منصوب کرده¬ایم.

 

13 1