اقتصادبازار: علی اصغر دادخواه مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه 65 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمبن اجتماعی هستند، از آخرین افتتاحیه ها و اقدامات سازمان متبوع خود در ذهه فجر خبر داد.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان بیان داشت: از 5میلیون و 80 هزار نفر جمعیت استان اصفهان، 3 میلیون و 300 هزار نفر معادل 65 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته و گام های موثری که در جهت ارتقای سطح کیفیت و خدمات بیمه برداشته شده است، از ارسال لیست اینترنتی برای 110 هزار نفر کارفرمای طرف قرارداد خبرداد که بدون مراجعه می توانند از خدمات غیر حضوری استفاده نمایند و حتی مبالغ خود را بصورت غیرحضوری پرداخت می کنند. وی افزود: بیلان بدهی کارفرمایان از طریق ایمیل و ارسال پیامک به آنها ابلاغ می شود و در طول سال کارفرمایان در 4 مرحله از پرونده خود مطلع می شوند. دادخواه از تجهیز کلیه شعبات تامین اجتماعی به فیبر نوری در سال آینده خبر داد و اعلام کرد: به میمنت دهه فجر ساختمان جدید تامین اجتماعی نجف آباد با 3 میلیارد تومان اعتبارافتتاح می شود، همچنین شعبه فولاد شهر و پیربکران در این ایام افتتاح می گردد. وی از تملک 32 هزار متر مربع زمین معادل 25 میلیارد تومان از سوی شهرداری اصفهان بابت بدهی بیمه شرکت واحد خبر داد. مدیر کل تامین اجتماعی استان، نصب سیستم HIS در بیمارستان های تحت پوشش را بستر پیش درآمد حذف دفترچه های تامین اجتماعی عنوان نمود که با تجهیز مراکز به فیبر نوری، شماره بیمه فرد ثبت کامپیوتری می شود و در سال 95، دو سوم دفترچه ها حذف می گردند.

1

طرح پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان
دادخواه در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیان داشت: تا پایان اسفند ماه، کلیه حقوق آنهااز 20 تا 27 هر ماه به حسابشان واریز می گردد که با این طرح کلیه اطلاعات مربوط به مستمری ها بطور دقیق ثبت می شود و این طرح هم به نفع بازنشستگان و هم صرفه جویی در هزینه های تامین اجتماعی می باشد.
برخورد با زیرمیزی تا حد اخراج
در ادامه دکتر علی اعتصام پور مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: وظیفه داریم به کلیه اقشار جامعه بویژه اقشار آسیب پذیر خمت ارائه دهیم و باید در شیوه تکریم ارباب رجوع بازنگری کنیم. لذا در کل نظام سلامت اگر شکایتی مستند مربوط به زیرمیزی شود، برخورد تا حد اخراج انجام می گیرد. وی به دو نهضت ساخت و ساز و تجهیز مراکز درمان تحت پوشش اشاره کرد که شامل 23 هزار متر مربع ساخت و ساز و تجهیز همه مراکز به فیبر نوری، تجهیز اورژانس بیمارستان های شریعتی و نجف آباد، راه اندازی سیستم HIS در بخش های بستری و سرپایی و کامپیوتری شدن تمامی سیستم ها می باشد. وی افزود: حدود 600 میلیارد تومان در درمان غیرمستقیم و 300 میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم هزینه شده است. همچنین خرید 12 دستگاه آمبولانس، اجرای طرح کلینیک سیار در شهرستان ها، تجمیع بیش از 32 هزار پرونده دیابتی، راه اندازی سیستم نوبت دهی تلفنی در هر سه بیمارستان تامین اجتماعی که برای بیمارستان دکتر شریعتی شماره تلفن 35070 تعیین شده است، ارتقای سیستم های بخش قلب بیمارستان شریعتی، راه اندازی بخش های NICU در بیمارستان های شریعتی و غرضی، طرح ریزی تجهیز و ساخت 5000 متر مربع پلی کلینیک بیمارستان غرضی و افتتاح پلی کلینیک های نجف آباد و رهنان از دیگر موارد مطروحه بود. دکتر اعتصام پور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از طرق تهاتر با اداره کل بیمه، اولین هتل هاسپیتال میلاد 4 در استان اصفهان احداث می شود و دو بخش پایلوت باهزینه 4 میلیارد تومان برای استقرار هتلینگ بیمارستان غرضی در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به افزایش ضریب اشتغال 90 درصد در بیمارستان غرضی، از برنامه های آموزشی برای پزشکان خبر داد.

42

رتبه اول بانک رفاه کارگران در منابع

دکتر سید ولی الله محققی رئیس اداره امور شعب بانک رفاه استان اصفهان در این نشست مطبوعاتی، از وجود 83 شعبه بانک رفاه کارگران در استان اصفهان خبر داد که به 1 میلیون و 280 نفر خدمت رسانی می کنند و در حوزه منابع با 39 هزارو 500 میلیارد ریال، از رتبه اول در کشور برخوردار است. محققی افزود: بانک رفاه 13 هزاز میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان، بیش از 50 درصد تسهیلات در بخش صنعت بوده است. وی از تخصیص بودجه به7000 نفر برای تسهیلات سخن راند. همچنین 1700 نفر تسهیلات قرض لحسنه 2میلیون تومانی دریافت کرده اند. درطرح کرامت برای دارندگان حساب بانک رفاه، از 5 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان به 6000 نفر، و 6130 فقره تسهیلات به مبلغ 1230 میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت شده است. تسهیلات قرض الحسنه ای اشتغال زایی 227 فقره به مبلغ 19 میلیارد تومان با نرخ 4 درصد، 138 فقره تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد و 210 فقره تسهیلات با نرخ 4 درصد به منظور بازسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت شده اند. محققی با اشاره به مسئولیت اجتماعی بانک بیان داشت: چون دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است و سازمان نمی تواند این بدهی را به بیمارستان های دولتی بپردازد، تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه منعقد شده است و بانک رفاه متعهد به پرداخت کلیه بدهی های بیمارستان های دولتی در 6 ماهه دوم سال شده است که در این راستا 314 میلیارد ریال بابت بدهی ماه های مهر و آبان پرداخت شده است و بیمارستان های دولتی در پایان سال این مبلغ را با نرخ 12 درصد به بانک می پردازند. محققی از طرح کاراکارت به منظور خرید کالا و تسهیلات با نرخ 12 درصد برای مستمری بگیران خبرداد و افزود: در حمایت از تولید داخلی، تفاهم نامه ای با گروه صنعتی انتخاب منعقد کرده ایم که مستمری بگیران با تسهیلات 16 درصد می توانند از این واحد خریداری نمایند. وی در خصوص بانکداری الکترونیک با اشاره به نصب 17 هزار دستگاه پایانه فروشگاهی با 1 میلیون 800 هزار تراکنش، صدور یک میلیون رفاه کارت و اتصال 500 هزار حساب به سامانه تلفن بانک رفاه افزود: بازنشستگان تامین اجتماعی با مراجعه به سایت www.samanehrefah.ir و وارد کردن کد ملی خود می توانند از خدمات کاراکارت استفاده نمایند.