اقتصادبازار: شهردار اصفهان گفت: فعالیت های عمرانی در شهر اصفهان با شیب تندی در حال اجراست.
مهدی جمالی‌نژاد در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی منطقه یک در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در ادامه طرح هر هفته چند افتتاح، امروز خیابان‌های خلجا و ظهیرالاسلام، بوستان‌های محلی رحیم‌خان و میرزاهاشم و پیاده‌روسازی های منطقه با هزینه 81 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

78

وی با اشاره به اینکه آزادسازی در هسته مرکزی شهر بسیار سخت است، افزود: با توجه به اینکه منطقه یک از محلات قدیمی و بومی شهر اصفهان است شهروندان این محدوده حس تعلق بسیاری نسبت به محله خود دارند از این رو آزادسازی پروژه ها در این مناطق بسیار سخت است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه قیمت زمین نیز در مناطق مرکزی شهر بسیار بالاتر از مناطق حاشیه‌ای است، تصریح‌کرد: با وجود تمامی این سختی‌ها آزادسازی دو خیابان شمالی-جنوبی خلجا و ظهیرالاسلام صورت گرفت.
جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: احداث این دو خیابان تاثیر بسزایی در روان‌سازی ترافیکی هسته مرکزی شهر دارد.
وی اظهارکرد: در سال آینده خیابان‌های غربی-شرقی منطقه یک از جمله خیابان صاحب روضات تکمیل خواهد شد و با توجه به اختصاص بودجه مورد نظر پل روگذر اتوبان شهید خرازی نیز اجرایی می شود.
شهردار اصفهان ادامه‌داد: در کنار پروژ‌های عمرانی، شهرداری مباحث فرهنگی و اجتماعی را در سطح شهر دنبال می کند که طرح لاله ها دوباره سبز می شوند در روز درختکاری اجرایی خواهد شد.
جمالی‌نژاد اضافه‌کرد: بر اساس این طرح به یاد شهیدان، 230 هزار درخت در بوستان ولایت در جنوب شهر اصفهان با همكاري سپاه صاحب‌الزمان (عج) کاشته می شود.
وی به اجرای 60 پروژه زیباسازی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: اين پروژه‌ها در تمام مناطق شهرداري اصفهان اجرايي خواهد شد.
شهردار اصفهان در خصوص اجراي طرح‌هاي فضاي سبزي در شهر اصفهان افزود:‌ طرح‌های فضای سبز نیز با توجه به شرايط خشكسالي كشور بايد مورد توجه وي‍ژه قرار گيرد.
جمالی‌نژاد در ادامه با اشاره به اجراي طرح جامع نورپردازي شهر اصفهان تصریح‌کرد: اين طرح در مناطق شهرداري اصفهان اجرايي شده است.