اقتصاد بازار: رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی صنایع دستی متاسفانه تنها 10 درصد اختیارات این بخش را برعهده دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، عباس شیردل در نشست خبری همایش "هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی با تاکید بر هنرهای روبه فراموشی در اصفهان" با بیان اینكه اصفهان تنها شهر در كشور است كه اتحادیه صنایع دستی دارد، اظهار کرد: لازم است با برگزاری همایش هایی مانند هنر و صناعات ایرانی اسلامی به موضوع صنایع دستی به ویژه رشته های در حال فراموشی بصورت علمی و كارشناسی شده توجه كرد.
وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی متولی اصلی در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی است اما کمترین اختیارات را در این زمینه دارد، تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی اصلی بخش صنایع دستی فقط 10 درصد اختیارات این بخش را در اختیار خود دارد.
رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان افزود: 50 درصد اختیارات مربوط به فروش صنایع دستی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و 40 درصد دیگر اختیارات در اختیار نهادهایی مانند شهرداری، استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتاق بازرگانی قرار دارد. به گفته وی، این نهادها یه طور موازی در زمینه صنایع دستی فعالیت می كنند و به جرات می توان گفت ما در این زمینه كمبود قانون داریم و لازم است كه همه اختیارات به خود سازمان میراث فرهنگی واگذار شود.
وی گفت: متاسفانه با وجودی که مجلس تصدی گری صنایع دستی را به معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی محول كرده اما در عمل همه اختیارات در دست این معاونت نیست.