اقتصاد بازار: مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: بازار گل و گیاه در فضایی به مساحت 80 هزار مترمربع در باغ تندرستی احداث می شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، اصغر کشاورز راد اظهار کرد: طی چند سال گذشته سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان علاوه بر ایجاد بازارهای روز به منظور عرضه و فروش انواع تولیدات کشاورزی(میوه وتره بار)، فرآورده های لبنی، محصولات پروتئینی و سایر نیازهای ضروری مردم اقدام به احداث بازار گل و گیاه نمود.
وی با بیان اینکه احداث بازار گل و گیاه باعث شد تا واسطه های اضافی حذف شوند، افزود: همچنین با ارتباط بدون واسطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان قیمت ها واقعی تر شد در این راستا درآمد تولیدکننده برای تقویت، توسعه و ارتقاء کیفیت و تولید مجدد هزینه می شود.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه محصولات متنوعی همچون انواع گل های گلدانی ،فصلی، باغچه ای ، آپارتمانی، کاکتوس، انواع گل های شاخه بریده، درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر، گل های خشک در بازار گل و گیاه وجود دارد، عنوان کرد: همچنین محصولات دیگری نیز شامل کود، سم، بذر، ادوات باغبانی، ابزار آلات تزیین، انواع گلدان، خاک برگ و... با بالاترین کیفیت در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.
کشاورز راد ادامه داد: حضور مستقیم تولید کننده در بازار فروش سبب شده تا تولید کنندگان نسبت به نیاز بازار به عرضه و تقاضای محصول اطلاعات صحیحی در اختیار داشته باشند و با آگاهی کامل نسبت به تولید برنامه ریزی کنند.
وی تاکید کرد: اکنون بازار گل و گیاه اصفهان بخش قابل توجهی از نیاز بازار گل استان های جنوبی کشور را تامین می کند.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: با ایجاد مجموعه ماهیان زینتی به عنوان اولین مجموعه رسمی در کشور با حمایت از بهره برداران توانمند در عرصه تولید و پرورش انواع ماهیان آب شیرین و آب شور بازار گل و گیاه توانسته نقش چشمگیری در جلوگیری از سوء استفاده واسطه ها ایفا کند.
کشاورزراد با تاکید بر اینکه سازمان برای ساماندهی مشاغل خانگی و حمایت از زنان سرپرست خانوار با ایجاد بازار مشاغل خانگی توانسته است زمینه اشتغال حداقل یکصدنفر از تولید کنندگان مشاغل خانگی را ایجاد کند ، تصریح کرد: دراین مجموعه محصولاتي همچون مينياتور، تذهيب، گل هاي مصنوعي، انواع چرم، تابلوهاي نقاشي، انواع سفره هاي هفت سين، نقاشي روي پارچه، انواع بافت و... به شهروندان ارائه مي شود.
وی با اشاره به احداث بازار گل و گیاه در شرق اصفهان اظهار کرد: بازار کنونی به دلیل کمبود فضا برای گسترش ارائه خدمات، باعث ایجاد ترافیک در خیابان همدانیان و همچنین آزار برخی از مجاوران و همسایگان شده بود در همین راستا احداث بازار گل و گیاه در شرق اصفهان در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری گفت: بازار گل و گیاه در شرق اصفهان در بلوار ارغوانیه ابتدای بلوار رضوان مجموعه باغ تندرستی با مساحت 80 هزار مترمربع احداث می شود.
کشاورز راد با اشاره به اینکه این پروژه در 3 فاز احداث می شود، گفت: فاز اول شامل سالن گلهای سرشاخه و قسمتی از سالن گیاهان آپارتمانی و محوطه سازی ها ، فاز دومشامل سالن کاکتوس، باغ و باغچه و ابزار آلات گل و کود و ساختمان اداری است، همچنین در فاز سوم سالن پرندگان و ماهی های زینتی و سالن گیاهان داروئی احداث می شود.