اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: چهار ایستگاه خط یک قطار شهری اصفهان آماده بهره برداری است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رسول زرگرپور روز سه شنبه در جلسه شورای سازمان قطار شهری اصفهان افزود: راه اندازی و بهره برداری از ایستگاه تختی در این ماه در دستور کار قرار گرفته و سه ایستگاه چمران، بهارستان و گلستان (هر سه واقع در شمال اصفهان) نیز آماده بهره برداری است.
وی اضافه کرد: با برطرف کردن موانع باید خط یک مترو به طول 20 کیلومتر، شمالی ترین نقطه را به جنوبی ترین نقطه اصفهان تا پایان سال 96 متصل کند و آمادگی داریم تمام موانع را برطرف کنیم تا کل این خط در خرداد 96 به بهره برداری برسد.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: هیچ بهانه ای برای اجرا نشدن این پروژه وجود ندارد و برگزاری مناقصه بخشی از ایستگاه ها و تونل خط دو از ایستگاه شهرک امام حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) امسال انجام می شود.
خط دو قطار شهری اصفهان به مسافت 23.5 کیلومتر با 22 ایستگاه قرار است شهرک امام حسین(ع) در شمال شرق اصفهان را پس از گذر از مرکز این کلانشهر به میدان شهدای خمینی شهر متصل کند.
زرگرپور خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، شهرداری امور عمرانی کار را انجام می دهد و تجهیزات نیز توسط دولت در قالب فاینانس و همچنین اعتبارات ریالی تامین خواهد شد.
وی تصریح کرد: در موضوع اعتبارات، سهم دولت و شهرداری هر کدام 50 درصد است و شهرداری باید از ظرفیت های دیگر شهر برای تامین منابع مالی پروژه استفاده کند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه شروع عملیات اجرایی خط سه قطار نیمه دوم امسال انجام می شود، گفت: قرارداد مطالعات این خط و همچنین توافقنامه شهرداری، بنیاد مستضعفان و قطار شهری به امضاء رسیده است.