اقتصاد بازار: مديرعامل سازمان فاوا شهرداري اصفهان از تسهيل مدیریت هوشمند حمل و نقل عمومي با سامانه هاي ترافيکي شهرداري خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار: وحيد حيدريان با اعلام اين مطلب، افزود: امروزه شهروندان كلان شهرها زمان زيادي را صرف فعاليت هاي غيرمفيد نظير پيمودن مسافت هاي طولاني براي خريد کالا و دريافت خدمات و معطل شدن در ترافيك هاي سنگين مي نمايند.
وی با بيان اينکه استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات نقشی اساسي در رفع مشکلات ياد شده دارد، اضافه کرد: سامانه هاي حوزه ترافيک شهرداري از یک سو مدیریت هوشمند ترافیکی و برنامه ریزی برای کاهش زمان انتظار در چهارراه ها و تقاطع ها را فراهم آورده و از سوی دیگر خدمات رسانی حمل و نقل عمومی به شهروندان را تسهیل می کند.
مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري اصفهان با اشاره به هفت سامانه فعال در اين حوزه تصريح کرد: سامانه مديريت ناوبري اتوبوس راني(AVL)، سیستم شبیه ساز ترافيک شهري (AIMSUN)، سامانه كنترل هوشمند چراغ هاي راهنمايي، نرم افزارهاي مراکز معاينه فني خودرو و تلفن گوياي اين حوزه از جمله مهمترين پروژه هاي نرم افزاري است که در حال حاضر در شهرداري فعال بوده و توسط سازمان فاوا پشتيباني مي شود.
وي با بيان اينکه کاهش معضلات ترافیکی در مرحله اول نیازمند شهر الکترونیکی و در گامي بلندتر تحقق شهر هوشمند است، يادآور شد: شهرداری اصفهان با تمام توان برای بهبود وضع موجود از ابزار های فناوری اطلاعات استفاده نموده و با مدیریت صحیح و استفاده از سیستم های الکترونیکی سعي در کاهش معضلات ترافيک شهري و حمل و نقل عمومي دارد.
حيدريان در ادامه با اشاره به تشکيل پويش مردمي "سه شنبه هاي بدون خودرو" در اصفهان، خاطرنشان کرد: اگرچه هدف شهرداري استفاده از همه ظرفيت ها جهت ايجاد شهري آرام، آباد و سرسبز براي شهروندان است، اما لازمه تحقق اين هدف مشارکت تمامي شهروندان مي باشد به گونه اي که در مرحله اول با استفاده از خدمات الکترونيکي ارائه شده توسط شهرداري و ساير ادارات از سفرهاي غير ضروري پرهيز نموده و در گام بعدي با استفاده حداقلي از خودرو شخصي، شهرداري اصفهان را در ايجاد يک شهر زيبا ياري رسانند.
وي اميدواري کرد تا با پيوستن جمع بيشتري از مردم به اين پويش اجتماعي، شهروندان اصفهان شاهد يک روز پاک و زيبا در اين "باغ شهر" زيباي ايران اسلامي باشند.