اقتصاد بازار: معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به بازگشایی سد زاینده رود برای آبیاری باغات غرب اصفهان، گفت: این آب اصلا به اصفهان نمی رسد و تنها در شبکه نکوآباد شامل شهرستان های نجف آباد، خمینی شهر، فلاورجان، مبارکه و لنجان توزیع می شود.
علی بصیرپور در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار، با اشاره به اینکه برای آبیاری باغات غرب استان پیش بینی شده که هر ماه یک هفته آب توزیع شود، اظهار داشت: این آب برای زنده ماندن درختان باغات غرب اصفهان است.
به گفته وی قرار است هر ماه حدود 25 میلیون مترمکعب آب از سد زاینده رود برای آبیاری باغات غرب اصفهان تا اخر تابستان رهاسازی شود.
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: در شهریور ماه نیز اگر مشکلی برای آب شرب رخ ندهد این میزان آب برای باغات غرب اصفهان توزیع می شود.
وی تاکید کرد: این آب اصلا به اصفهان نمی رسد و در شبکه نکوآباد شامل شهرستان های نجف آباد، خمینی شهر، فلاورجان، مبارکه و لنجان توزیع می شود.
بصیرپور با اظهار تاسف نسبت به اینکه حجم سد زاینده رود نسبت به پارسال اصلا خوب نیست، گفت: در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود حدد 308 میلیون متر مکعب است در حالیکه سال گذشته در همین زمان ذخیره سد حدود 560 میلیون متر مکعب بود.
وی در پاسخ به این سوال که با وضعیت ذخیره کنونی سد زاینده رود آیا آب به کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان داده می شود یا خیر، بیان داشت: این اتفاق بستگی به نزولات فصل پاییز دارد و اگر در این فصل بیش از نرمال بارشی داشته باشیم شاید آب به کشاورزان شرق داده شود اما اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند برای کشت آبی به کشاورزان شرق داده نخواهد شد.
به گفته معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، وضعیت سد زاینده رود امسال بحرانی و نگران کننده است و اگر بی احتیاطی کنیم وارد بحران آب شرب نیز می شویم.