اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: مغازه های میدان امام (ره) باید با صنعت گردشگری ارتباط داشته باشند در غیراین صورت فعالیت آنها در این میدان تاریخی لزومی ندارد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار رسول زرگرپور در جلسه ساماندهی مغازه های میدان امام با بیان اینکه مغازه های ورودی بازار قیصریه هیچ ارتباط و سنخیتی با فعالیت این میدان ندارند، افزود: این نقطه بسیار مهم و حساس باید با حفظ حقوق شاغلان این مغازه ها ساماندهی شود.
زرگرپور گفت: باید وضعیت مالکیت تک تک مغازه های داخل میدان بررسی و مشخص شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه مسائل مربوط به موقوفات صارمیه از لحاظ قیمت گذاری ها و واگذاری ها روال منطقی دارد، افزود: در جلسه هیات امنای میدان امام برای تغییر و تحول در یکسری از این مغازه ها که ماهیتی با میدان ندارند، به جمع بندی رسیدیم.
وی افزود: در مرحله اول باید به شغل های نامناسب تذکر داده شود و با جلب رضایت آنها نسبت به تغییر شغل یا دادن حق و حقوقشان رسیدگی شود.
استاندار اصفهان گفت: باید تا 10 روز آینده تصویر روشنی از وضعیت مالکیت مغازه های میدان امام ارائه شود.
وی بر ضرورت تطبیق مجوز مغازه ها با اشتغال موجود در کارگروهی با محوریت میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: ساماندهی لایه اول میدان امام در اولویت اول قرار دارد و پس از آن لایه دوم و ورودی ساماندهی خواهد شد.
زرگرپور با اشاره به اهمیت ساماندهی تاکسی های ورودی به میدان و پارک دوچرخه و موتورسیکلت ها گفت: این مساله باید از طریق شورای ترافیک پیگیری و ساماندهی شود.
وی با بیان اینکه باید با دست به دست شدن مغازه ها بطور جدی برخورد و از بورس بازی جلوگیری شود، افزود: افرادی که مغازه ها را اجاره می کنند و نام آنها در قرارداد قید شده است از نظر قانونی طرف معامله محسوب می شوند.
زرگرپور گفت: در غیر این صورت با آنها برخورد و آن واحد تعطیل خواهد شد.
استاندار اصفهان باتاکید براینکه باید برای امنیت میدان در ابعاد مختلف با نیروی انتظامی هماهنگی لازم انجام شود، گفت: توریست ها سفیران فرهنگی استان هستند و باید شیوه مناسب نظارت و کنترل در شان اصفهان در نظر گرفته شود و در این پیوند ساماندهی تورلیدرها باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ساماندهی سرویس های بهداشتی میدان باید هرچه سریعتر انجام شود، گفت: با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی باید این مساله مورد توجه جدی قرار گیرد.