اقتصاد بازار: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برغم برطرف شدن تمامی موانع نقل و انتقال، بانک ملی تحویل کارخانه ریسباف به راه و شهرسازی استان را به تأخیر می‌اندازد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار حجت اله غلامی در رابطه با وضعیت کنونی نقل و انتقال کارخانه ریسباف، آخرین بازمانده از کارخانه‌های نساجی و بناهای تاریخی باقیمانده از عصر معماری صنعتی، گفت: با توجه به تفاهم‌نامه انجام شده فی مابین وزارت راه و شهرسازی و بانک ملی ایران مبنی بر تحویل کارخانه ریسباف به وزارت راه و شهرسازی در جهت ایجاد موزه بزرگ در استان مقرر بوده بر اساس نظریه کارشناسان رسمی دادگستری معادل ۱۵ درصد ارزش ریالی به‌صورت نقدی و مابقی از اراضی و املاک مرغوب این اداره کل به بانک ملی پرداخت گردد و بانک نسبت به تحویل آن به وزارت راه و شهرسازی اقدام نماید.

غلامی افزود: در راستای تأمین اراضی، یکی از با ارزش‌ترین زمین‌های این اداره کل واقع در خیابان فرایبورگ پیشنهاد و مورد قبول طرفین قرار گرفت و تمامی موانع نقل و انتقال نیز با حضور استاندار اصفهان برطرف شد.

وی با اشاره به طفره رفتن بانک ملی ایران در تحویل این مکان تاریخی به وزارت راه و شهرسازی گفت: متأسفانه بانک ملی با برگزاری جلسات تکراری و بی‌ثمر و با درخواست‌های جدید به بهانه‌های مختلف از تحویل کارخانه ریسباف به‌منظور ایجاد فضای شهری مناسب و موزه بزرگ اصفهان طفره رفته و ناخواسته راه را برای سوداگران بخش زمین و مسکن باز می‌کند و چه بسا با این اقدام تخریب این بنای تاریخی باقیمانده از عصر معماری صنعتی را رقم خواهند زد.

این مقام مسئول با اشاره به مورد مشابه در این زمینه گفت: زمانی مقرر بود ساختمان واقع در خیابان سپه اصفهان نیز به موزه تبدیل شود که بعد از فراهم شدن مقدمات لازم و خرید مکان مناسب برای جابجایی بانک ملی از خیابان سپه متأسفانه سال‌هاست این اتفاق رخ نداده و اقدامی صورت نگرفته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان غلامی متذکر شد: ثبت ملی کارخانه ریسباف مانع بزرگی است بر سر راه سوداگران زمین که خیال‌های خامی را در سر می‌پرورانند که امید است بانک ملی نیز به این اقدام دامن نزند و فرصت را غنیمت شمرده و از بهانه‌جویی دست برداشته و در راستای خدمتی شایسته و در شان شهر اصفهان قدم بردارد.