اقتصاد بازار: رییس کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از عید نوروز تابحال بیش از 15 هزار نفر در واحدهای صنعتی بیکار شده اند و متوسط نرخ بیکاری استان اصفهان 2.7 درصد از متوسط کشوری بیشتر است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار مصطفی رناسی با بیان اینکه یکی از استراتژی های عمده اتاق بازرگانی، افزایش دانایی و توانمند سازی اعضاست، تصریح کرد: اتاق بازرگانی با دعوت از استادان ددانشگاه برجسته اقتصاد سعی در ارایه اطلاعات درست به فعالان اقتصادی دارد، زیرا با انتخاب استراتژی مناسب می توان بهترین عملکرد را برای بنگاه اقتصادی به همراه آورد.
وی افزود: متاسفانه علیرغم اینکه استان اصفهان از جمله استان هایی است که بیشترین مالیات را می پردازد، اما کمترین سهم بودجه عمرانی به آن تعلق می گیرد و همین امر باعث وارد آمدن فشار بسیاری به تولید کنندگان اصفهانی شده است.
رییس کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان افزود: از عید نوروز تابحال بیش از 15 هزار نفر در واحدهای صنعتی بیکار شده اند و متوسط نرخ بیکاری استان اصفهان 2.7 درصد از متوسط کشوری بیشتر است.
وی راه برون رفت بنگاه های اقتصادی از بحران را جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان نموده و گفت: اگر کشورهای دیگر حداقل امیدی در ایران ببینند برای سرمایه گذاری جذب خواهند شد و این امر مستلزم این است که فضای کسب و کار داخل کشور بهبود یابد.