اقتصاد بازار: نماینده مردم اصفهان در مجلس با تأکید براینکه استانداری اصفهان باید با قاطعیت وارد پرونده ریسباف شود، گفت: در حقیقت شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی هم‌اکنون قصد واگذاری این ساختمان به انبوه‌سازان را داشته و می‌خواهد این گره توسعه را در اصفهان کورتر کند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، ناهید تاج‌الدین در خصوص وضعیت کنونی نقل و انتقال کارخانه ریسباف، اظهار داشت: متاسفانه علی رغم تلاش وزارت راه و شهرسازی و مذاکرات انجام گرفته طی چند ساله گذشته در حالی که قرار بر تبدیل کارخانه ریسباف در خیابان چهارباغ به موزه بزرگ اصفهان بوده اما هنوز این تصمیم عملیاتی نشده و در مسیر اجرایی شدن آن موانع زیادی وجود دارد.
وی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی از تحویل این ساختمان به اداره‌کل راه و شهرسازی برای تبدیل شدن به موزه سر باز می‌زند، گفت: ساختمان این کارخانه مانند موزه‌های صنعت نفت در جنوب کشور یا مدل‌های مشابه در کشورهای اروپایی نظیر موزه BMW در مونیخ، می‌تواند تبدیل به یک موزه صنعتی ارزشمند شود. موزه‌هایی که علاوه بر نشان دادن تاریخ صنعتی به نوعی سبک زیست تاریخی، اجتماعی، آداب و رسوم و نحوه امرارمعاش شهروندان آن شهر نیز اشاره می‌کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: با توجه به گزارش مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درحال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار شی قابل نمایش تاریخی در اصفهان وجود دارد که موزه‌های فعلی این استان تنها ظرفیت نمایش دادن ۸۰۰ مورد آن را دارند، این مسئله نه تنها نیاز مبرم اصفهان به موزه را عیان می‌کند بلکه خود حاکی از اهمیت بالای این موضوع است.
وی درباره ضرورت احداث موزه در ساختمان کارخانه ریسباف، اظهار داشت: اصفهان امروز روح ندارد و ما تنها به کالبد شهر اصفهان پرداخته‌ایم، متاسفانه نتوانسته‌ایم هویت اصفهان را آنگونه که باید حفظ کنیم.
تاج الدین با تأکید بر اینکه باید در امر توسعه همه جنبه‌های آن را مد نظر قرار دهیم، گفت: در حقیقت شرکت سرمایه گذاری بانک ملی هم‌اکنون قصد واگذاری این ساختمان به انبوه‌سازان را داشته و می‌خواهد این گره توسعه را در اصفهان کورتر کند.
وی در ادامه تاکید کرد: توسعه پایدار شهری و نیز ارتقای شاخص‌های سلامت شهری را باید جدی‌تر از گذشته پیگیری کنیم. یادمان باشد هرچه هویت اصفهان را پررنگ‌تر کنیم، توریسم را در اصفهان پررنگ‌تر کرده‌ایم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به این مطلب که داشتن موزه و امکاناتی از این دست می‌تواند وجهه فرهنگی اصفهان را تقویت بخشد گفت: امروزه موزه‌های بسیار متفاوتی در دنیا وجود دارند که برای یک شهر ارزش افزوده ایجاد می‌کنند، موزه‌هایی که هر یک در نوع خود به هویت شهری کمک کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: از استانداری اصفهان انتظار می‌رود با قاطعیت به این پرونده ورود کرده و مصوبه استانی بر زمین مانده را در این مورد اجرا کند.