اقتصاد بازار: معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه شکستن لوله توسط کشاورزان روشی نامناسب برای مطالبه گری است، گفت: کشاورزان اگر احساس می کنند حقوق آنها پایمال شده، از طریق مجاری قانونی در وزارت نیرو، استانداری، شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود و ... مطالبات خود را پیگیر شوند.
علی بصیرپور در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار، در خصوص اتفاقات شب گذشته منطقه اژیه اصفهان و شکستن یکی از لوله های انتقال آب به یزد، اظهار داشت: در این اتفاق آب یزد قطع نشد اما فشار آن کاهش یافت.
وی درباره میزان هدر رفت آب ناشی از شکسته شدن این لوله، بیان داشت: شاید به لحاظ حجمی میزان زیادی آب به هدر نرفته باشد اما این اتفاق تبعات اجتماعی بسیاری به دنبال دارد.
به گفته معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، حادثه آنچنان شدید نبوده اما در صدد مهار آب هستیم و بلافاصله بعد از این اتفاق شیرهایی که در بین راه بود بسته و کنترل شد.
به اعتقاد وی کشاورزان باید کمک کنند تا شرایط آبی اصفهان بدتر از این نشود.
بصیرپور گفت: شکستن لوله توسط کشاورزان روشی نامناسب برای مطالبه گری است و پیش از این نیز کشاورزان این روش را تجربه کرده بودند.
وی تاکید کرد: کشاورزان اگر احساس می کنند حقوق آنها پایمال شده، از طریق مجاری قانونی در وزارت نیرو، استانداری، شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود و ... مطالبات خود را پیگیر شوند.
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه شرایط آبی اصفهان اصلا خوب نیست، افزود: در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود 155 میلیون متر مکعب است که شاید بتوانیم پاسخگوی آب شرب مردم اصفهان تا پایان سال باشیم.
به گفته وی، هم اکنون وضعیت مخزن سد زاینده رود مناسب نیست اما اگر طی ماه های آینده بارندگی خوبی صورت گیرد و امکان تحویل آب باشد شاید بتوان آبی به عنوان حق آبه برای کشت به کشاورزان تخصیص داد در غیر این صورت شرایط تامین آب آنها وجود ندارد.