اقتصاد بازار: استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه فرودگاه اصفهان نیاز به سرمایه گذاری و توسعه دارد، گفت: بهره برداری کامل از کارگو ترمینال باید هرچه سریعتر با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، استانداری، ادارات کل فرودگاه های اصفهان و گمرکات استان انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار رسول زرگرپور در جلسه بررسی وضعیت CIP و کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اظهارداشت: این موضوع از سال های گذشته مطرح بوده ولی با توجه به مشکلات و اختلاف نظرها هنوز به نتیجه نرسیده است و اکنون همه مسئولان به این نتیجه رسیده اند که این پروژه ها هرچه سریعتر اجرایی شود.
وی واگذاری بخشی از فعالیت های دولت به بخش خصوصی و اتاق بازرگانی را از سیاست های دولت خواند و گفت: فرودگاه اصفهان نیاز به سرمایه گذاری و توسعه دارد و در این راستا بخش خصوصی باید پیش قدم شود.
استاندار اصفهان تصریح کرد: در طرح تکمیل ورزشگاه نقش جهان بخش خصوصی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت که باید در خصوص ساخت CIP و کارگو ترمینال فرودگاه نیز این موضوع مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بهره برداری از کارگوترمینال فرودگاه راهکار حل مشکل عدم تناسب سیستم حمل و نقل داخلی استان اصفهان با نیاز و جایگاه این استان است، اظهار داشت: بهره برداری کامل از کارگو ترمینال باید هرچه سریعتر با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، استانداری، ادارات کل فرودگاه های اصفهان و گمرکات استان انجام شود.
زرگرپور با تاکید بر اینکه باید موارد مربوط به لیفتراک، باسکول و ایکس ری توسط اتاق بازرگانی پیگیری شود، گفت: با توجه به ساخت کارگو ترمینال فرودگاه با تجهیز آن، هرچه سریعتر این بخش فعالیت خود را آغاز کند.
وی با تاکید بر اینکه پیشنهادات مربوط به واگذاری ساخت CIP (جایگاه تشریفات) فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به بخش خصوصی باید به مدیرکل فرودگاه ارائه شود، افزود: این پیشنهادات باید با مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بررسی و بهترین پیشنهاد برای انعقاد قرارداد انتخاب شود.