اقتصاد بازار: در راستاي توسعه و سرمايه گذاري بخش هوانوردي ايران، هيات 6 نفره فرانسوي شركت وينسي فرانسه با حضور در اصفهان ضمن بازدید از فرودگاه هاي بين المللي شهيد بهشتي اصفهان با مهندس طرفه معاون امور عمرانی استانداری و همچنین دکتر جمالی نژاد شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار،ا بهمن ماه سال گذشته بود که حسن روحانی رییس جمهوری ایران در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشکل از 120 نفر به ایتالیا و فرانسه سفر کرد تا در مراسمی در کاخ الیزه که با حضور همتای فرانسوی اش - فرانسوا اولاند - برگزار شده بود قراردادهایی به ارزش حدود 30 میلیارد یورو (33 میلیارد دلار) را امضا نماید. اگرچه عمده این قراردادها شامل توافق های همکاری با شرکتهای پژوسیتروئن، ایرباس و توتال بود اما براين اساس تفاهمنامه‌ اي بین شرکت وینسی و وزارت راه و شهرسازی برای طراحی و ساخت ترمینال‌های جدید فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به صورتBOT نیز به امضای مدیرعامل شرکت وینسی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری رسید. از طرفی براساس آن قرار داد شرکت Vinci توافقنامه را امضا کرد که بر مبنای آن برای اداره و نوسازی فرودگاههای مشهد و اصفهان تلاش کرده و به صورت جدی وارد عمل شود.
سفر هیات 6 نفره شرکت وینسی به ایران
به دنبال مذاكرات و امضا قرارداد سال گذشته رياست جمهوري با كشور فرانسه در راستاي توسعه و سرمايه گذاري در فرودگاه هاي مشهد و اصفهان همچنین در راستای تحقق سند همکاری فیمابین و نقشه راه تقویت روابط دوجانبه ایران و فرانسه هيات شش نفره از شركت وينسي فرانسه به همراه عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها به جهت سرمايه گذاري و توسعه فرودگاه بین المللی شهیدبهشتی اصفهان با معاون امور عمرانی استانداری و همچنین شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار که غلامحسین باقریان عضو هيأت مديره و معاون عمليات فرودگاهي نیز حضور داشت پیرامون چگونگی اجرای تفاهم نامه و تعیین زیرساخت های لازم برای این امر بحث و تبادل نظر شد.
اصفهان به دنبال تحول در خدمات گردشگری است
در این دیدار مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از حضور جدی شرکت وینسی فرانسه به ایران و پیگیری مفاد تفاهم نامه منعقد شده فیمابین ایران و فرانسه تاکید کرد: اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای کشور هرساله میزبان جمع کثیری از گردشگران خارجی و داخلی در طول سال بوده و ظرفیت آن را دارد که با توسعه سطح خدمات و زیرساخت های خود نسبت به بالابردن سطح کمی و کیفی این امر بیش از پیش اقدام نماید. وی افزود: امروزه گردشگری یکی از سه صنعت اصلی در دنیا به شمار می رود و اصفهان آمادگی دارد که با ایجاد زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی زمینه برای توسعه این صنعت را فراهم کرده و از آن به عنوان اقتصاد پویا به نفع شهر بهره برداری نماید. جمالی نژاد با بیان اینکه شرکت وینسی می تواند نقش بسزایی در کیفیت بخشی و بالابردن سطح خدماتی فرودگاه اصفهان داشته باشد تصریح کرد: توسعه کیفی گردشگری تنها محدود به توسعه مکان های دیدنی و ارائه خدمات هتلینگ نیست بلکه هرگونه توجه کارشناسی به بخش های مختلف این صنعت می تواند زمینه ساز توسعه کیفی گردشگری باشد که قطعا نوسازی و آماده سازی شرایط برای ارائه خدمات مدرن روز در فرودگاه ها از این قاعده مستثنی نبوده و قطعا می تواند در پیشبرد اهداف صنعت توریسم موثر باشد و این از اهداف مهم شهرداری اصفهان به شمار می رود.
تحول در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان
با توجه به امضاء تفاهم نامه توسعه فرودگاه اصفهان، احداث CIP در ترمینال جدید فرودگاه جهت بهره برداری بهتر و ارایه خدمات مطلوب تر به مسافرین و CIP موقت در داخل ترمینال فعلی فرودگاه پیش بینی می شود. احداث ترمینال جدید پروازهای خارجی با سرمایه گذاری شرکت وینسی فرانسه نیز از دیگر اقداماتی است که می توان آن را موضوع گفت و گوی اعضای هیات 6 نفره این شرکت در اصفهان عنوان کرد. ناگفته نماند در اين راستا هيات شش نفره از شركت وينسي فرانسه به همراه عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها براي سرمايه گذاري و توسعه فرودگاه بین المللی شهیدبهشتی اصفهان از اين مجموعه بازديد کردند. گفتني است؛ اين هيات فرانسوي صبح دیروز اصفهان را به مقصد مشهد ترك كرد تا از فرودگاه شهيد هاشمي نژاد بازديد كند.