انتشار اوراق مشارکت 900 میلیارد تومانی برای خطوط مترو اصفهان در سال 96
اقتصاد بازار: معاون اداری مالی شهرداری اصفهان گفت: در تعامل شهرداری اصفهان با بانک شهر، قرار است با عاملیت بانک شهر و همکاری بانک مرکزی فروش حدود 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت در قالب 400 میلیارد تومان برای خط یک و 500 میلیارد تومان برای خط دو مترو در سال 96 اتفاق بیفتد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار محمد نورصالحی با اشاره به اینکه عمده سهام داران بانک شهر، شهرداری های کلانشهرها هستند، اظهار داشت: این همکاری و تعامل مثبت و تاثیرگذار در توسعه شهری اصفهان بوده چرا که سالی کم رونق و همراه با رکود در حوزه ساخت و ساز بوده است.
معاون اداری مالی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری برای اجرای برخی از پروژه های عمرانی، بازگشایی معابر، احداث میادین و ... از اعتبارات بانک شهر استفاده کردیم، تصریح کرد: در این راستا قرارداد خوبی ما بین شهرداری اصفهان و شرکت شهر آتیه در راستای تامین اعتبار کل خط دو مترو اصفهان طی پنج سال با اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان منعقد شد.
وی همچنین افزود: برای خط یک مترو اصفهان نیز اعتبار 200 میلیارد تومانی تخصیص یافت و قرار است خط یک مترو تا میدان آزادی، اوایل سال 96 به بهره برداری برسد.
نورصالحی در ادامه به نوسازی ناوگان اتوبوس رانی اصفهان اشاره کرد و گفت: قرار است 550 دستگاه اتوبوس با تامین اعتبار 110 میلیارد تومان از بانک شهر، به ناوگان حمل و نقل و شهری اصفهان اضافه شود.
وی با بیان اینکه برای پروژه های خط یک، 2 و 3 مترو اصفهان پیش بینی اوراق مشارکت شده است، تصریح کرد: در تعامل شهرداری اصفهان با بانک شهر، قرار است با عاملیت بانک شهر و همکاری بانک مرکزی فروش حدود 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت در قالب 400 میلیارد تومان برای خط یک و 500 میلیارد تومان برای خط دو مترو در سال 96 اتفاق بیفتد.
به گفته معاون اداری مالی شهرداری اصفهان، راه اندازی خطوط مترو و تکمیل ناوگان اتوبوس رانی در راستای رفاه مردم، همچنین سیاست گذاری کلان کشور، رفع آلایندگی ها، توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه شهری خواهد بود و این تعامل می تواند الگویی باشد برای سایر بخش های اقتصادی باشد.
وی گفت: انتظار می رود در کلان کشور نیز مقامات اقتصادی و بانکی از تعاملات و خدمات بانکی حمایت و پشتیبانی کنند چرا که تماما در راستای توسعه و رفاه در کلانشهرهاست.