اقتصاد بازار: امروزه روابط عمومی در دنیا جایگاه والایی یافته و از ارکان اساسی هر مجموعه مدیریتی یا ساختار تشکیلاتی به حساب می آید و بی هیچ گفتگو چونان آیینه ای شفاف و بی زنگار بیانگر فعالیت ها و تلاش ها و آن دسته تفکرات و اندیشه هایی است که در جهت تنویر افکار عمومی و آشنا ساختن انسان ها از آنچه برای آنها و به خاطر آنها است، شکل گرفته و به منصه ظهور می رسند.
علیرغم اهمیت و نقش روابط عمومی ها به عنوان بال دیگر پرواز ارتباطات یعنی رسانه ها؛ اما در استان اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی ، روابط عمومی ها جایگاه مناسبی ندارند ، زیرا حرفه ای گرایی و نیاز به تخصص یکی از اهداف بدیهی و اجتناب ناپذیر دست اندرکاران روابط عمومی است . با توجه به رشد پیش بینی نشده علوم در رشته های مختلف ، اکثریت دست اندرکاران این رشته هنوز در سطح ابتدایی و سنتی این رشته باقی ماند ، و درصدد دستیابی به فناوری نوین ارتباطی بر نیامده اند.

ravabet
مدیران روابط عمومی به ویژه در سطوح مدیریت شهری باید تسهیل کننده ارتباط بین سازمان و رسانه ها باشند.
همین چند روز پیش بود که علیرغم قول مصاحبه اختصاصی یکی از مدیران استان که به روابط عمومی اش جهت مصاحبه اعلام آمادگی نموده بود ، ولی متاسفانه در روز و ساعت مقرر اظهار بی اطلاعی روابط عمومی حکایت از ضعف اطلاع دهی و اطلاع رسانی داشت و به قولی اگر مدیران نخواهند و روابط عمومی ها نتوانند ارتباطی بر قرار نمی گردد.
هر چند که نظارت بر فعالیت های روابط عمومی به عهده بالاترین مقام هر سازمان است، اما چه کنیم که در عصر انقلاب و فناوری اطلاعات قرار داریم و فعالیت های سازمان ها، ادارات، شهرداری ها تغییر شکل یافته است؛ و در دولت الکترونیک به وجود آمده این سیستم نوین نیاز به روابط عمومی دارد که اطلاع رسانی اقناع و ترغیب ((بدون زر و زور)) و گسترش مشارکت را سر لوحه کار خود قرار می دهد.
این خلاء بدون دارا بودن راهبرد رسانه ای و روابط عمومی با تاکید بیش از حد ضرورت بر تبلیغات به جای روابط عمومی آن در سطح بیش از60 دستگاه اجرایی در استان معلوم نیست چه آثار سویی در افکار عمومی ایجاد خواهد کرد.

درد و دلها در این زمینه بسیار است و در فرصتی دیگر باز به بیان آن خواهیم پرداخت.