اقتصادبازار: شهردار اصفهان کلنگ زنی هتل هما را یکی از اقدامات ارزشمندی دانست که پس از 20 سال کش و قوس سرانجام با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار اصفهان به زمین زده شد.
مهدی جمالی با اشاره به اینکه هتل هما یکی از هتل های 5 ستاره شهراصفهان و یکی از زیرساخت های مهم گردشگری این شهر خواهد بود، اظهارداشت: هتل هما یکی از برندهای معروف کشور است و البته باید از شورای اسلامی شهر اصفهان که هتل سازان را از هزینه های پروانه ساخت معاف کردند، تشکر و قدردانی کنم.

3


وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: برای مدیریت شهری اصفهان بسیار ارزشمند است که مردم این شهر با نشاط و شاداب باشند و در شهر محیطی با نشاط و پویا داشته باشیم و بر این باور هستیم که طرح هر هفته چند افتتاح پروژه نشاط اجتماعی را در بین شهروندان رقم زده است.
وی با تاکید بر مشارکت شهروندان در امور شهری، مشارکت را به معنای حضور جدی مردم در همه ی عرصه ها دانست و افزود: خوشبختانه امسال خانه تکانی شهر با حضور همه مردم و نهادهایی همچون هلال احمر، تمام شهرداران مناطق، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی انجام گرفت و همه برای پاکسازی شهر همت کردند.

7


شهردار اصفهان تاکید کرد: ما در اجرای چنین برنامه هایی چندین هدف داریم و بر این باور هستیم که اگر مردم خودشان در برنامه های مختلف حضورداشته باشند، از موضع شهر و شهرداری بهتر دفاع می کنند و خودشان را در تصمیم گیری ها سهیم می دانند.

24

آکواریوم ناژوان بزرگترین آکواریوم در خاورمیانه
جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح بزرگترین و مجهزترین آکواریوم ایران با حضور مسعود سلطانی فر - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در اصفهان اشاره کرد و گفت: در این آکواریوم از 5 اقیانوس دنیا گونه های مختلف آبزیان ، ماهیان آب های شور و شیرین ، ستاره دریایی و ... به نمایش گذاشته شده است .
وی تصریح کرد: آکواریوم ناژوان در مساحتی بالغ بر 3500 مترمربع در ارتفاع منهای 6 متر زیرزمین است که شامل 33 آکواریوم پنج تا 10 متری است و به صورت یک دنیای 35 متری زیرآب ، حجم 1080 مترمکعب آب را در خود جای داده و شهروندان می توانند در کنار و بالای سر خود زیباترین و کم یاب ترین گونه های دریایی را ببینند و بودن در فضای اقیانوس را تجربه کنند.

20


شهردار اصفهان با اشاره به اینکه این پروژه شاخص به صورت مشارکتی با یک شرکت ترکیه ای که جزو 10 شرکت برتر دنیا به شمار می رود، انجام و به بهره برداری رسید، اظهارداشت: آکواریوم ناژوان بزرگترین آکواریوم در خاورمیانه به شمار می رود که همسو با استانداردهای جهانی و در نوع خود منحصر به فرد است و قطعاً گردشگران زیادی را به سمت ناژوان هدایت خواهد کرد.
جمالی نژاد راه اندازی باغ خزندگان با دکوراسیون بسیار زیبا را از دیگر طرح های افتتاح شده درپارک طبیعی و ساحلی ناژوان اعلام کرد و افزود: باغ خزندگان نیز با مشارکت سرمایه گذار خارجی و مطابق با استانداردهای بین المللی و متدهای روز دنیا ساخته شده است .
وی گفت: باغ خزندگان در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در بوستان 'ناژوان' اصفهان ایجاد شده است و در آن جانوارانی مانند مار، بزمجه، مارمولک، سوسمار، آفتاب پرست و دیگر گونه های خزنده نگهداری می شود.

26