اقتصاد بازار: مدير عامل شركت پالايش نفت اصفهان گفت: روزانه 8.5 ميليون ليتر بنزين يورو چهار در پالايشگاه اصفهان توليد مي شود.
لطفعلي چاوشي با اشاره به اینکه راهبردي ترين كاتاليست صنعت نفت جهان پارسال به دست متخصصان ايراني توليد شد، اظهار کرد: با توليد اين ماده در داخل و راه اندازي واحد سوم بنزين سازي، پالايشگاه اصفهان روزانه 8.5 ميليون ليتر بنزين يورو چهار توليد مي كند.
وي در ديدار با نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان گفت: اگر خوراک شركت پالايش نفت اصفهان به درستي تامين شود مي توانيم روزانه 15 ميليون ليتر از انواع بنزين يورو چهار را در اين مجموعه توليد كنيم.
وي با بيان اينكه راهبردي ترين كاتاليست صنعت نفت جهان فقط در اختيار دو شركت امريكايي و فرانسوي بود، اظهار كرد: در سال 1391 كار پژوهش توليد اين ماده توسط يكي از شركت هاي معتبر در زمينه نفت آغاز شد و در سال 1392 كاتاليست به مرحله توليد رسيد.
چاوشي ادامه داد: كاتاليست توليدي پس از سه مرحله آزمايش و تست شدن در سال گذشته به ميزان 100 تن در رآكتور اول واحد ايزو شارژ شد و در سال جديد نيز 100 تن ديگر در رآكتور دوم شارژ مي شود.
وي همچنين به اجراي طرح بهينه سازي و بهبود فرآيند كه با اهداف زيست محيطي طراحي شده است اشاره كرد و گفت: اين طرح با پشتوانه علمي بالا در حال اجراست و درصدد هستيم با كسب مجوزهاي زيست محيطي، آن را به سرانجام برسانيم.