اقتصاد بازار: دبیر کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان از برگزاری نشست نقش بهره وری در رشد و توسعه اقتصادی روز شنبه 18 اردیبهشت ماه در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد.
سیدرضا صفوی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار با اعلام این خبر، گفت: این نشست با حضور رویا طباطبایی رئیس سازمان ملی بهره وری ایران برگزار می شود.
وی با بیان اینکه کشورهای جهان سعی دارند سهم بیشتری از تجارت جهانی را به خود اختصاص دهند، تاکید کرد: این کشورها برای رسیدن به این هدف باید بتوانند توان رقابت پذیری خود را افزایش دهند و این کار جز از طریق ارتقاء بهره وری امکانپذیر نخواهد بود.
به گفته دبیر کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان، بهبود بهره وری در کاهش هزینه ها، توسعه صادرات و کاهش آثار سوء زیست محیطی، توسعه پایدار و افزایش تولید ناخالص ملی اهمیت به سزایی خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه بهره وری نقش کلیدی در استفاده از منابع نیروی انسانی، رضایت کارکنان، مدیران و به خصوص مصرف کنندگان در ایجاد مزیت رقابتی خواهد داشت، تصریح کرد: بهره وری نگرشی عقلانی به کار و زندگی، هوشمندانه تر کردن فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... در راستای یک زندگی بهتر و متعالی تر است.
صفوی با اشاره به اینکه بنگاه های کوچک و متوسط نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشورهای در حال توسعه دارند، گفت: اگر بنگاه های بزرگ برای خلق ارزش افزوده برای کشورها با اهمیت هستند، بنگاه های کوچک و متوسط به دلیل ماهیت خود، در ایجاد اشتغال بسیار اهمیت دارند.
وی با بیان اینکه بنگاه های کوچک و متوسط، اغلب غیردولتی و خصوصی هستند، افزود: این بنگاه ها برای بقا، باید بهره ور و رقابت پذیر
باشند.
به گفته دبیر کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان، بنگاه های موفق کوچک و متوسط در نهایت تبدیل به بنگاه های بزرگ موفق خواهند شد، از این رو علاوه بر ایجاد اشتغال می توانند در تغییر فضای کسب و کار از دولتی به خصوصی نیز، موثر واقع شوند.
وی تاکید کرد: پایش وضعیت بهره وری بنگاه های کوچک و متوسط به منظور ارتقای بهره وری و از طریق چرخه بهبود بهره وری، از جمله نخستین اقداماتی است که باید برای بقا، رقابت پذیری و سودآوری در این بنگاه ها انجام داد.
به اعتقاد صفوی، سنجه های بهره وری متداول سرمایه و نیروی کار تا حدی به خوبی شناخته شده هستند، بنابراین لازم است که سنجه های دیگر بهره وری در سطح بنگاهی تعریف و از این سنجه ها به منظور مقایسه و بهینه کاوی بین بنگاهی استفاده شوند.
وی در پایان از همه فعالان اقتصادی استان اصفهان دعوت کرد برای جهت هماهنگی و حضور در این نشست با شماره های 89-32208486-031 تماس حاصل نمایند.