اقتصاد بازار: بازرس هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان گفت: صادرات پایدار، راهکار عملی رونق اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، محمدرضا کبیری نایینی بیان کرد: از آنجا که بهره وری از ارکان اقتصاد مقاومتی است، در گام اول ما نیاز به آمایش عملکرد تولید و تجارت و سپس شناسایی مزیت های نسبی تولیدی و صادراتی کشور داریم تا در راستای بهبود و گسترش آن گام برداریم.
وی تاکیدکرد: واردات و قوانین و تعرفه ها باید در جهت حمایت از صادرات و تولید و سمت و سوی واردات باید به سمت انتقال دانش و تکنولوژی باشد.
بازرس هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان کوچک کردن دولت و خصوصی سازی واقعی را از دیگر اقدامات لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: از آنجایی که چالاکی و بهره وری اقتصاد خصوصی قابل مقایسه با اقتصاد دولتی نیست، دولت باید اقتصاد شفاف را سرلوحه قرار دهد و از بنگاه داری به سمت سیاست گذاری کلان برود.
وی بیان کرد: سرو سامان دادن به موسسات مالی غیر مجاز، مجاب کردن بانک ها به ارایه خدمات مالی به جای بنگاه داری، نگاه تعاملی به بخش خصوصی و تلاش در راستای ارتقا شاخص های کسب و کار از دیگر کارهایی است که باید در راستای اقتصاد مقاومتی انجام گیرد.
کبیری با بیان اینکه در سال های تحریم، بخش خصوصی تحت فشارهای مختلف اقتصادی، عملا در حال اجرای اقتصاد مقاومتی بود، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با تدبیر و همراهی همه بخش های قانون گذاری، اجرایی، قضایی و خصوصی امکان پذیر است و بخش خصوصی و دولت باید در کنار یکدیگر و نه در مقابل هم قرار داشته باشند.
وی بیان کرد: فرهنگ سازی و اشاعه اقتصاد مقاومتی در بین اعضای تشکل ها، حضور پررنگ تر و تخصصی تر در مباحث اقتصادی، کم کردن جلسات غیرکاربردی و جاگزینی ارایه راهکارهای عملی به جای فرهنگ صرفا مطالبه گری از دولت و نیز کمک و همراهی با دولت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی از دیگر وظایف بخش خصوصی در دوران پساتحریم است.
کبیری خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین مخل و مزاحم تولید، اقتصاد و سرمایه گذاری و تصویب برنامه توسعه اقتصادی کشور بر مبنای اصول اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و صادرات از راهکارهایی است که می توان با تکیه بر آنها به بهبود فضای کسب و کار امیدوار بود.