اقتصاد بازار: مدیرکل راه آهن جنوب گفت: با ساخت خط آهن خوزستان به اصفهان، مسیر ریلی بندر امام به مرکز کشور تا 450 کیلومتر کوتاه تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، عبدالکریم درویش زاده با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت خط آهن خوزستان به اصفهان با شرکت کره ای دیلیم در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران، اظهار داشت: با ساخت این خط آهن به طول 540 کیلومتر با 4.5 میلیارد یورو ، تحول مهمی در ترانزیت کالا، جابجایی بار و مسافر اتفاق خواهد افتاد و بنادر جنوبی خوزستان در مسیر توسعه موزون قرار می گیرند.
وی افزود: با ساخت این خط آهن که قرار است در مدت چهار سال به اتمام برسد هزینه های جابجایی و انتقال کالاهای وارداتی از بنادر امام خمینی (ره) و خرمشهر به مناطق مرکزی و شرقی کشور کاهش خواهد یافت و مهمترین اثر فوری و آنی آن صرفه جویی در مصرف سوخت است.
مدیرکل راه آهن جنوب در ادامه به نقش مهم این خط آهن برای ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به بنادر خرمشهر و امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان داشت: با ساخت این خط جدید راه آهن، ضریب سرمایه گذاری در استان خوزستان افزایش می یابد و سرعت توسعه استان خوزستان بیش از پیش شتاب خواهد گرفت.
وی افزود: امیدواریم با ساخت این خط آهن یکی از آرزوهای دیرینه مردم خوزستان برای سفر ایمن تر به استان های اصفهان، خراسان رضوی و هرمزگان جامه عمل می پوشد.
درویش زاده احداث خط راه آهن خوزستان به استان اصفهان (اهواز- اصفهان) به طول 540 کیلومتر را اقتصادی خواند و خاطرنشان کرد: بنادر خوزستان بیشترین نفع را از این پروژه اقتصادی که در سایه برجام محقق شده، خواهند برد.