اقتصاد بازار: سمینار تحلیل و بررسی چشم انداز اقتصاد جهان و ایران در سال 95 با حضور مرتضی ایمانی راد عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی فردا 23 اردیبهشت ماه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، دبیر کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام این خبر، گفت: در شرایط پرتلاطم و پیچیده اقتصادی، پارامترهای اثرگذار بر سرنوشت کشورها، سازمان ها و بنگاه ها بیشتر از اینکه به عوامل داخلی وابسته باشند از عوامل محیطی متاثر هستند.
سیدرضا صفوی افزود: در این شرایط برای حرکت به سمت توسعه و پویایی در کشورها و شرکت ها و سازمان ها، شناخت و تحلیل و پیش بینی تغییرات عوامل محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی بیان کرد: در این سمینار چهار ساعته تلاش می شود ابتدا با ارائه آخرین روندهای اقتصاد جهانی و متغیرهای اثرگذار بر اقتصاد ایران در سطح جهان، تحلیل و بررسی روند تغییرات متغیرهای اقتصاد جهانی و نحوه اثرگذاری آنها بر سرنوشت اقتصاد ایران در سال 1395 ارائه شود.
به گفته دبیر کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان، در این سمینار با تحلیل و بررسی وضعیت کنونی اقتصاد ایران و بررسی مهمترین موانع شناختی و ساختاری توسعه و رشد اقتصاد پایدار در ایران، به مهمترین دلایل رکود فعلی در اقتصاد ایران اشاره خواهد شد و پیش بینی از روند متغیرهای کلان اقتصاد ایران همچون نرخ رشد اقتصادی، نرخ تورم، نقدینگی، قیمت ارز، طلا، بازار بورس و ... برای سال 1395 ارائه می شود.

وی با اشاره به سرفصل موضوعات قابل ارائه در این سمینار، گفت: تحلیل و بررسی اینکه آیا سال 95 می تواند نقطه عطفی در توسعه اقتصادی ایران باشد؟، تحلیل و بررسی شرایط کلان اقتصاد جهانی در سال آینده و نحوه اثرگذاری بر اقتصاد ایران، تحلیل و بررسی تغییرات قیمت جهانی نفت و مواد اولیه در سال 95، تحلیل و بررسی چشم انداز کلان اقتصاد ایران در سال 95، تحلیل و بررسی چشم انداز رکود یا رونق در اقتصاد ایران در سال 95، تحلیل و بررسی سیاست های پولی و ارزی کشور در سال 95، تحلیل و بررسی بازار سرمایه در سال 95، تحلیل و بررسی بازار مسکن در سال 95، تحلیل و بررسی صنایع و بخش های اقتصادی پیش رو و رشد یابنده در سال 95 از سرفصل های این همایش است.
گفتنی است است سمینار تحلیل و بررسی چشم انداز اقتصاد جهان و ایران در سال 95، با محوریت کمیسیون سیاستگذاری و پایش و با حضور مرتضی ایمانی راد و سیامک قاسمی در در تاریخ 23 اردیبهشت ماه جاری 5 از ساعت 9 صبح در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.