اقتصادبازار: : استاندار اصفهان گفت: یک بسته سرمایه‌گذاری خارجی در استان تهیه‌ شده که اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل ریلی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ آبی تشریح شده است و می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی قابل ‌توجه باشد.
رسول زرگرپور در دیدار هیات بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا، با بیان ظرفیت‌ها و مزیت‌های این استان در عرصه‌های گوناگون اظهار داشت: اصفهان صنعتی‌ترین و اقتصادی‌ترین استان کشور از نظر توریست، صنعت و کشاورزی است. وی با بیان ظرفیت‌های اقتصادی استان اصفهان، گفت: 70 درصد فولاد، 50 درصد مصالح ساختمانی، 10 درصد صنایع بزرگ پتروشیمی، هسته‌ای، نظامی و نیروگاه‌ها در استان اصفهان واقع شده است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در کشاورزی جزء 5 استان اول کشور است، اظهار داشت: اصفهان در تولید شیر و تخم مرغ رتبه نخست و در سایر محصولات رتبه‌های دوم تا چهارم را دارد. وی افزود: اصفهان در بخش دانشگاهی، اصفهان بعد از پایتخت، دانشگاهی‌ترین استان کشور است و 5 دانشگاه این استان در رنکینگ بین‌المللی جای دارد.
زرگرپور با بیان اینکه اصفهان در زمینه گردشگری قابلیت‌های بسیاری دارد، گفت: پس از توافق هسته‌ای با ورود قابل ملاحظه گردشگران خارجی روبه‌رو بودیم و بیش از 100 هیات سیاسی و اقتصادی بلندپایه و عالی‌رتبه در این مدت به اصفهان سفر کرده‌اند و چندین قرارداد مهم فاینانس و سرمایه‌گذاری مشترک در این مدت منعقد شده است.وی تصریح کرد: یک بسته سرمایه‌گذاری خارجی در استان تهیه‌ شده که اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل ریلی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ آبی تشریح شده است و می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی قابل ‌توجه باشد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه 2 پروژه ریلی خط آهن اصفهان-‌اهواز که در مرحله‌ شروع عملیات و جذب سرمایه‌گذار است و همچنین قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران در دستور کار قرار گرفته است، گفت:‌ 2 پروژه بزرگ آبی سد و سامانه‌ انتقال آب بهشت‌آباد که 3 استان را مرتبط می‌کند و سد تونل سوم کوهرنگ که عمدتا برای تأمین آب شرب است در اولویت اول کشور قرار دارد. وی اظهار داشت: در کنار این پروژه‌ها ده‌ها پروژه‌ دیگر که می‌تواند برای بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا جذاب باشد در استان برنامه‌ریزی ‌شده است و علاقه‌مند هستیم که در زمینه این پروژه‌ها مذاکره داشته باشیم.
معاون بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا نیز در این دیدار با قدردانی از حسن استقبال مدیریت استان اصفهان اظهار داشت: ایران یکی از 57 عضو و سهام‌دار این بانک است و فعالیت‌ها به‌تازگی آغاز شده ‌و به زودی نیز همکاری‌ها افزایش خواهد یافت.
دنی الکساندر با بیان اینکه در سفر به ایران درباره ثبات، ساختار سیاسی و اولویت‌های ایران از قبیل حمل‌ و نقل و کشاورزی اطلاعات خوبی را برای همکاری دریافت کردیم، گفت: هدف اصلی از تأسیس بانک، تأمین بخش اصلی مالی و زیرساخت هست و با ایران و از جمله اصفهان در این باره و همچنین اولویت‌های زیرساخت‌های ایران همکاری خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این بانک در مرحله‌ اولیه است، گفت: در زمینه حمل ‌و نقل و ارتباطات بسیار علاقه‌مند به همکاری هستیم و اولین پروژه‌های ما درباره راه و شهرسازی و محیط ‌زیست خواهد بود.
معاون بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا افزود: بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا برای توسعه‌ زیرساخت‌ها در تمام بخش‌ها ایجاد شده است و در مراحل اولیه باید اطلاعات پروژه‌های با ارزش را دریافت و ارزیابی دقیقی از پروژه‌ها داشته باشیم. وی اظهار داشت: در سفر به ایران و اصفهان تشویق شدم که هرچه سریع‌تر برای شروع مذاکرات سرمایه‌گذاری به ایران و اصفهان بازگردم و در جلسات آینده در رابطه با راه‌های عملی حمایت بانک از پروژه‌های زیربنایی تصمیم‌گیری خواهد شد.
بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) با هدف تأمین مالی پروژه‌های زیربنایی و استحکام اقتصاد کشورهای آسیایی به‌منظور رونق بخشیدن به اقتصاد کشورهای مزبور و در نتیجه رشد اقتصادی پایدار تأسیس شده و در حال حاضر 75 درصد سهام و سرمایه‌ این بانک در اختیار 37 کشور داخل منطقه آسیا- پاسیفیک بوده و 25 درصد مابقی به 20 کشور خارج از منطقه تعلق دارد.