اقتصاد بازار: یک استاد دانشگاه ساوانچی ترکیه گفت: زنان با ورود به عرصه مدیریتی و ارتقا سازمان منجر به خروج مشکلاتی اقتصادی کشور می شوند.
ملسا آرارات، در همایش "توسعه اقتصادی متوازن با ورود بانوان در جایگاه‌های مدیریتی" اظهار داشت: حضور زنان در سطوح مدیریتی را باعث توسعه و ارتقای جامعه است و استعدادشان درمدیریت آنان نیز موثر است.
وی با بیان اینکه همان‌طور که مردان مغرور و جاه‌طلب هستند، زنان نیز می‌توانند این گونه باشند، اضافه کرد: در ژاپن برای اینکه مشکلات اقتصادی کاهش یابد، برخی سیاست‌گذاری‌ها را تغییر دادند و یکی از این تغییر سیاست‌ها، این بود که زنان نیز وارد عرصه‌های اقتصادی و صنعتی شوند و به عنوان نیروی انسانی روی آنها حساب شود.
آرارات، با بیان اینکه در سه سال اخیر، فعالیت‌های مدیریتی زنان به طور چشمگیری افزایش یافته است، گفت: در ایران زنان استاد دانشگاه و معلم هستند، اما می‌توان با توجه به پتانسیل‌های این افراد، آنها را در بخش‌های مدیریتی نیز به کار گرفت.
وی اضافه کرد: طبق حکم دولت نروژ، در این کشور باید حداقل 40 درصد از اعضای شرکت‌ها زنان باشند که این موضوع حمایتی از حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی به شمار می‌آید.
این استاد دانشگاه ساوانچی ترکیه خاطرنشان کرد: همه انسان هستیم، توانمندی‌هایی داریم، از جامعه انتظاراتی را طلب می‌کنیم و جامعه نیز انتظاراتی را از ما می‌طلبد، همه ما دارای استعدادهایی هستیم، بنابراین همه می‌توانیم در فعالیت‌ها موثر واقع شویم.

وی با بیان اینکه دیگر در دنیای امروز تنها قدرت بدنی کارساز نیست، اضافه کرد: بسیاری از تحقیقات نشان داده که زنان می‌توانند در قسمت‌های مختلف مدیریتی و اقتصادی نقش بسزایی داشته باشند. و زنان ثابت کرده‌اند که وقتی در هیات مدیره سازمانی قرار می‌گیرند، باعث ارتقای آن سازمان خواهند شد.
در بخش پایانی این همایش سودا آلکان، استاد دانشگاه ساوانچی ترکیه به معرفی پروژه Woman on board پروژه توانمندسازی بانوان در سازمان‌های امروزی پرداخت.