اقتصاد بازار: نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در 10 سال آینده زنان جایگاه ویژه خود را در اقتصاد کشور به دست خواهند آورد
مصطفی رناسی در همایش « توسعه اقتصادی متوازن با ورود بانوان در جایگاه های مدیریتی » افزود: ظرفیت های بانوان باید جهت دهی و هدایت شود تا در جایگاه و شان آنها بکار گرفته شود.
وی بیان کرد: بسترهایی که برای حضور بانوان در فعالیت های مدیریتی تعریف می شود باید متناسب با شان و جایگاه زنان باشد و نباید آنها به فعالیت هایی مغایر با ارزش و جایگاه زن وارد شوند.
با بیان اینکه زنان توانایی و ظرفیت های ویژه ای در فعالیت های فرهنگی، علمی، هنری و اجتماعی دارند، تصریح کرد: از بانوان جامعه در بخش های حساس و ظریف استفاده شود.
وی ادامه داد: بانوان توانایی حضور در هیات مدیره شرکت های مختلف صنعتی، علمی و اجتماعی را دارند و به عنوان مدیر عامل نیز قادر به فعالیت هستند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: زنان موقعیت خود را در اجتماع به طور خاموش پیدا کرده اند و باید فرهنگ حضور بانون در سطوح مختلف مدیریتی را توسعه دهیم.
وی به نقش متلاطم بانوان در امور مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: حضور زنان ایران در امور مختلف و سطوح مدیرتی در دوره هخامنشی بیشتر از اکنون بود.
وی با بیان اینکه بانوان 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، تاکید کرد: به اعتقاد بنده، زنان موقعیت خود را در اجتماع به طور خاموش پیدا کرده اند چرا که اکنون بیش از 60 درصد ظرفیت دانشگاه ها را بانوان تشکیل داده اند که باید از این پتانسیل کشور به نحو مناسب استفاده کرد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه تا 10 سال آینده زنان جایگاه ویژه خود را در اقتصاد کشور به دست خواهند آورد، بیان داشت: در حال حاضر زنان در بخش های مختلف فعالند اما فعالیت آنها باید هدایت شده باشد.