اقتصاد بازار: نائب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی اصفهان برای اتصال به شبکه جهانیSPX بیش از 77 میلیارد ریال و بیش از 300 هزار دلار قرارداد با پیمانکاران و کارفرمایان منعقد کرده است.
مصطفی روناسی در جلسه مشترک واحد مپفا اتاق بازرگانی اصفهان با یونیدو، با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه طی چند سال اخیر رسالت دیگری چون توسعه کسب و کار اعضا را بر عهده دارد، اظهار داشت: سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) الگوی مناسبی در این مسیر است و کمیسیون صنایع اتاق اصفهان با این مرکز ارتباط برقرار کرده است.
وی با بیان اینکه مذاکرات اتاق اصفهان با یونیدو از دو سال پیش آغاز شده و از اتاق ترکیه و بصره دیدار کردیم، افزود: در این دیدارها از تجربیات آنها آگاه شدیم که این الگو به صورت SPX با مرکز مبادلات فرعی است.
نائب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بیان داشت: مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی در اصفهان با کمک شرکت شهرک های صنعتی استان کار عملیاتی خود را آغاز کرده و تاکنون 300 پیمانکار کوچک و 50 کارفرما را شناسایی کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه در این مدت بیش از 8500 نفر ساعت به پیمانکاران این مرکز آموزش دادیم، افزود: کار مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی شناسایی پیمانکاران، تولیدکنندگان، بخش خدمات و کارفرمایان است تا با نرم افزار موجود آنها را به کارفرمایان دیگر متصل و به طور مستمر عملکرد پیمانکاران و کارفرمایان را ارزیابی کنیم.
روناسی تصریح کرد: در این مدت مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی اصفهان بیش از 77 میلیارد ریال و بیش از 300 هزار دلار قرارداد با پیمانکاران و کارفرمایان منعقد کرده تا به شبکه جهانی SPX متصل شود تا در نهایت امروز قراردادی با یونیدو امضا کنیم.

uonido3
به گفته وی ارتباط با کارفرمایان بین المللی جهت اخذ پروژه برای اعضا، جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری برای اعضا و ممیزی فعالیت های SPX سه هدف اصلی امضا قرارداد با یونیدو است.
نائب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه مبلغ این قرارداد 244 هزار دلار است، گفت: 50 درصد این هزینه پیش پرداخت و بقیه با توجه به پیشرفت کار یونیدو و صورتحساب آن پرداخت خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: فعالیت SPX اصفهان به عنوان الگویی در سراسر دنیا اجرایی شود تا با امضای این قرار داد استان وارد مرحله جدید از فعالیت خواهد شد.