اقتصاد بازار: در جلسه برنامه ریزی کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی که با حضور هیات رئیسه و نایب رئیس این کمیسیون برگزار شد، قاسمعلی جباری با بیان لیستی از 329 سازمانی که تا کنون الویت های خود جهت جذب سرمایه گذاران در استان را به این کمیسیون اعلام کرده اند، اظهار داشت: این تعداد پروژه که برای سرمایه گذاری به این کمیسیون اعلام شده دربردارنده تمامی فرصتهای سرمایه گذاری در استان نیست و با تکمیل آن از سوی دیگر سازمانها می توان یک برنامه ریزی مدون و جامعی را تهیه کرد.
وی ادامه داد: هر چند در این لیست تعدادی فرصت سرمایه گذاری در سطح ملی نیز قید شده است اما با مطالعه دقیق و پژوهش می توان موارد مهمی که ارزش سرمایه گذاری برای کشور دارند را استخراج و آنها را برای معرفی به سرمایه گذاران روی میز قرار داد.

jalasejabari
هیات رئیسه کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: تعداد پروژه هایی که مورد تایید قرار گیرد مهم نیست بلکه پروژه هایی که کارآمد باشند مدنظر است.
وی با اشاره به ورود هیاتهای تجاری که به اصفهان سفر می کنند، تصریح کرد: این سفرها و حضور هیاتهای خارجی به استان نیز باید ساماندهی شود و تنها یک حضور نباشد و از هیاتهایی دعوت به عمل آوریم که برنامه و پروژه ای برای جذب سرمایه آنها در دست داریم.
جباری تاکید کرد: از همین جا نقش کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی به خوبی مشخص می شود که باید پروژه هایی را برای سرمایه گذاران خارجی تعریف کنیم که جاذب باشند چرا که در استان امکانات بسیاری است که به دلیل عدم سرمایه و پول کافی کارایی خود را پیدا نکرده اند.
جباری تقویت بخش خصوصی را یکی از اهداف اتاق بازرگانی برشمرد و خاطر نشان کرد: اکنون دولت نیز متوجه اهمیت و نقش بخش خصوصی در سرمایه گذاری های کلان در کشور شده است و این فرصت برای فعالان این بخش نیز فراهم گشته تا رونق اقتصادی کشور را بار دیگر به دوش بکشند.

abka
محمد ابکا نایب رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی مجری پروژه های ملی نیست، اظهار داشت: با شناسایی فرصتها و پروژ های استانی بهتر می توان در جذب سرمایه گذاران و روابط با آنها ورود پیدا کرد.
وی عدم آمادگی جهت اعلام پروژه های سرمایه گذاری در مواجه با برخی هیاتها را یک واقعیت دانست و افزود: با برنامه ریزی جامع و شناسایی فرصتها می توان بر یک سرمایه گذاری مناسب و استفاده از سرمایه گذاران در بهترین موقعیت دقیق شد.