در سومین روز هفته، بازار ارز تحت تاثیر عوامل متضادی قرار داشت. از یکسو، شماری از معامله‌گران سعی می‌کردند با برجسته کردن احتمال سقوط برجام، انتظارات افزایشی را تقویت می‌کنند و در دیگر سو، بخشی از معامله‌گران عنوان می‌کردند که با تعطیلات دوباره کرونایی، حجم تقاضا کاهش خواهد یافت. در نهایت  دلار با ۵۰تومان افت به بهای ۲۵هزار و ۵۰۰تومان رسید.

 

آخرین وضعیت مبادلات تجاری با افغانستان

سخنگوی گمرک گفت: پس از تحولات افغانستان، یک یا دو روز برخی از مرزهای سه گانه ما با این کشور به دلیل نزدیکی درگیری‌ها تا بازگشت آرامش، مسدود شد. اما به دلیل اینکه این درگیری‌ها در داخل خاک افغانستان و خارج از قلمروی سرزمینی ما بود، طبق کنوانسیون‌ها و قوانین بین المللی، سازمان‌ها و ادارات ایرانی مستقر در مرز به فعالیت خود ادامه دادند.

 

بسته شدن فرودگاه مهرآباد در روز تنفیذ ریاست جمهوری

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: به مناسبت برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، فرودگاه‌های داخل پایانه هوایی تهران از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز سه‌شنبه بسته خواهند بود.

 

میزان مشوق‌های صادراتی ۱۴۰۰ اعلام شد

به گفته مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، در مجموع بیش از ۹۰۰۰میلیارد ریال بودجه جهت پرداخت مشوق‌های صادراتی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال۱۴۰۰در نظر گرفته شده است که در قالب ۱۳سرفصل و در سقف اعتبارات تخصیصی به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد. همچنین مبلغ ۴۰۰۰میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و با نرخ ترجیحی به صادرکنندگان تخصیص پیدا خواهد کرد.

 

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران با صدور حکمی، فرشید فرزانگان را به سمت مسئول کمیته اکسپوی دبی اتاق بازرگانی ایران انتخاب کرد.

 

صادرات کره و شیرخشک مشروط به خرید شیرخام

بنا بر اعلام رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران، براساس بخش نامه معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کار‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، به کارخانجات شیر خشکی که شیرخام را از تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ به قیمت مصوب ۶۴۰۰ تومان و به میزان روزانه ۵ هزار تن خریداری کنند، اجازه داده خواهد شد که شیرخشک و کره تولیدی خود را بدون تعرفه صادر کنند.

 

پرداخت ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به سهم سه درصدی مشاغل خانگی از کل اشتغال کشور، بانک مرکزی پرداخت ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه سالانه به مشاغل خانگی را تصویب کرد که منتظر ابلاغ و تخصیص آن هستیم.

 

ورود به بازار صادرات با ممنوعیت واردات کاشی و سرامیک

به گفته عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران،  طی سال گذشته، ۴۵۰ میلیون متر مربع کاشی در کشور تولید شد که نیمی از آنها صادر شده است. امسال نیز علاوه بر بازارهای روسیه، پاکستان و عراق، به آلمان و یک کشور آفریقایی هم صادرات انجام شد.