دلار در دومین روز هفته نه تنها کاهش قیمت را تجربه نکرد، بلکه با سرعت بیشتری حرکت در مسیر افزایشی را ادامه داد.  این در حالی بود که برخی از فعالان انتظار داشتند که با آغاز به کار ابراهیم رئیسی، میزان عرضه ارز افزایش پیدا کند و قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار بگیرد. از نگاه تحلیلگران فنی درصورتی‌که دلار از محدوده ۲۵هزار و ۸۰۰تومانی عبور کند، توان صعود تا محدوده ۲۶هزار و ۲۰۰تومان را خواهد داشت. 

 

واردات خودرو انحصاری می‌شود؟

گفته می‌شود که در شرایط کنونی جدی‌ترین طرح برای ازسرگیری ورود خودرو به کشور، واردات در ازای صادرات است. کارشناسان می گوبند، طرح موردنظر عملا به نفع شرکت‌های خودروساز وابسته به دولت تمام خواهد شد، زیرا غالب خودروهای صادراتی به دو تولیدکننده بزرگ خودرو در کشور تعلق دارد. به این ترتیب اگر طرح یادشده تصویب شود، بازار خودروهای خارجی به‌طور انحصاری در اختیار خودروسازان داخلی قرار می‌گیرد.

 

تجارت ایران و عراق 20 میلیارد دلاری می شود

به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، با توجه به ظرفیت‌های موجود دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری بین ایران و عراق در سال‌های آینده قطعی است.

 

سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیارد تومانی برای توسعه انبارهای عمومی گمرک

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیارد تومانی در انبارهای عمومی گمرک، گفت: در سال ۹۹ حدود ۵۵ درصد کالاهایی که از مرزهای زمینی به کشور وارد شدند در اختیار انبارهای عمومی قرار گرفتند، سهم این بخش در مرز هوایی ۹۵ درصد بوده است.

صادرات و واردات ۴.۶ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی

معاونت بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به تجارت محصولات کشاورزی در سه ماهه نخست امسال پرداخته و نوشته است: در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ارزش صادرات این محصولات، ۱.۱ درصد کاهش و ارزش واردات آنها ۳۴ درصد افزایش یافته است. سهم صادرات طی مدت مذکور ۱۱.۴ درصد و سهم واردات در این مدت ۳۲.۸ درصد بوده است.

 

رشد 80 درصدی ثبت سفارشات در تهران

بنا بر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ، ثبت سفارشات در تهران، در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که با توجه به سهم ۸۴ درصدی مواد اولیه، کالاهای واسطه تولید و ماشین آلات خط تولید از واردات، نشان دهنده برنامه ریزی واحدهای تولیدی برای افزایش واردات مواد اولیه برای تامین بازار داخل و صادرات است.

 

سقوط 4 مرکز استان در افغانستان

جدیدترین اخبار حاکی است که ولایت «قندوز» در شمال شرق و ولایت «سرپل» در شمال افغانستان هم سقوط کردند و نیروهای طالبان وارد مرکز این دو ولایت شدند و درگیری شدیدی در داخل در این دو مرکز ادامه دارد.