اقتصاد بازار: مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه 63 درصد صنایع استان، صنایع مکرر هستند و صنایعی هستند که بیش از نیاز استان وجود دارند، ایجاد واحدهای صنعتی بیش از نیاز استان را نداشتن محدودیت های قانونی اعلام کرد و افزود: ایجاد چنین صنایعی علاوه بر نابودی سرمایه ها، موجب ضرر و زیان به سایر صنایع مشابه نیز شده است.
وی افزود: 815 واحد صنعتی فعال این شهرستان در 7 شهرک و ناحیه صنعتی مستقر و حدود 500 واحد صنعتی و كارگاه تولیدی در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.
محمد جواد بگی با اشاره به اینکه شهرستان نجف آباد سهم عظیمی در تولید و اقتصاد استان دارد گفت: با این حال به مزیت های آن بر اساس آمایش سرزمینی توجه نشده است.
وی، رویکرد آینده شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان را استقرار واحدهای صنعتی بر اساس مزیت های هر منطقه در استان اعلام کرد و افزود: نباید 70درصد صنایع اصفهان در 5 درصد خاك استان مستقر شوند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: نباید در استان اصفهان به دنبال تولیدات محصولاتی باشیم که مزیت اقتصادي در آن وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده یکی از منابع درآمدی دولت ها در دنیا است گفت: در دنیا مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده دریافت می شود ولی علي الظاهر این مالیات در کشورمان از تولید کننده دریافت می شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه از 108 عنصر جدول تناوبی حدود 40 عنصر آن را در پهنه كشور و بلالطبع استان اصفهان وجود دارد افزود: حدود 14 عنصر آن جزء عناصر کمیاب است که متاسفانه هیچ واحد تحقیق و توسعه يا دانش بنیان در استان برای در استحصال این عناصر کمیاب که هر كيلوگرم آن میلیون ها تومان ارزش اقتصادی دارد، وجود ندارد.