اقتصاد بازار: رييس اتحاديه چاپخانه‌داران و ليتوگرافان اصفهان گفت: پرداخت مالیات عاملی است که در مدت یک سال گذشته 11 واحد چاپخانه در اصفهان را به تعطیلی کشاند.
محمدعلي انصاري‌‌پور در گفتگو با اقتصاد بازار در مورد وضعیت اقتصادی چاپخانه دارهای اصفهان اظهار داشت: اکنون چاپخانه های شرایط سخت و دشواری را سپری می کنند.
وی با اشاره به تعطیلی 11 واحد چاپخانه در یک سال گذشته تصریح کرد: دغدغه اصلی چاپخانه دارها مساله مالیاتی است و با اتفاقی که در بحث تغییر قانون مالیاتی رخ داده شرایط سخت تر از گذشته شده است.
رييس اتحاديه چاپخانه‌داران و ليتوگرافان اصفهان ادامه داد: مطابق قانون ماده 139 بند«ل» چاپخانه دارها و لیتوگرافهایی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاف از مالیات می شوند اما متاسفانه این قانون هنوز اجرایی نشده و به آن اهمیتی داده نمی شود.
وی با اشاره به پنج و ده برابری شدن مالیاتها در سال 93 و 94 بیان داشت: با توجه به این شرایط باید یک بازنگری در این قانون و نحوه اجرای آن از سوی دولت انجام گیرد تا دید مشکل کجاست و آن را اصلاح کرد.
انصاری پور افزود: با پیگیری هایی که ما تا کنون از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد انجام داده ایم هنوز به نتیجه نرسیده ایم و این معظل تنها منوط به استان اصفهان نیست بلکه در سراسر کشور وضعیت چاپخانه دارها به این صورت است.