اقتصادبازار: معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید منتظری اصفهان با اشاره قطع گاز نیروگاه با تشدید سرما، گفت: با وجود سرمای هوا هنوز میزان تحویل سوخت گاز به نیروگاه شهید منتظری کاهش نیافته است.
سید محمود ابطحی در خصوص کاهش گاز نیروگاه شهید منتظری با توجه به سرمای هوا، بیان کرد: مطابق گذشته سوخت گاز به نیروگاه شهید منتظری تحویل داده می شود و مشکلی برای تامین گاز وجود ندارد. وی گفت: روزانه حدود 9 میلیون متر مکعب گاز تحویل نیروگاه شهید منتظری می شود و نیاز واحدهای مختلف این صنعت را تامین می کند.

وی در خصوص ادعای شرکت گاز استان مبنی بر اینکه برای تامین گاز خانگی مجبور به کاهش گاز نیروگاه ها شده است، تاکید کرد: هنوز میزان تحویل گاز به این نیروگاه کاهش نیافته اما ممکن است در روزهای آینده با شدت سرما و بالارفتن مصارف گاز خانگی یا گاز نیروگاه ها قطع می شود و یا اینکه مجبور به مازوت سوز شویم.
به گفته معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید منتظری اصفهان برای مازوت سوز شدن نیروگاه ها باید در سطح استانداری و شورای تامین استان تصمیمات لازم اتخاذ شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام مشعل های مازوت سوز نیروگاه پلمب شده و این صنعت گازسوز است و اگر مصرف گاز خانگی افزایش یابد شاید مجبور به کاهش تولید شویم