اقتصادبازار: رییس انجمن صنفی کارفرمایان بتن آماده استان اصفهان گفت: تعدادی از واحدهای قدیمی بتن ساز استان با ظرفیت 20 تا 30 درصد مشغول فعالیت هستند.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ علی حاج رسولیها با بیان اینکه صنعت بتن استان وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: بخشی از دلایل این رکود به خودتحریمی ها بر می گردد.
وی رکود ساختمانی به دلیل عدم ساخت و ساز و اجرای پروژه های عمرانی را از دیگر دلایل رکود در بازار بتن دانست و افزود: متاسفانه کالای بتن غیرصادراتی است و حوزه مصرف آن از تولید تا مصرف بیش از 40 تا 45 کیلومتر نیست، در عین حال عرضه آن 4 برابر میزان نیاز بازار است که در صورت ادامه این روند بسیاری از واحدهای دارای مجوز تعطیل می شوند.
وی به صدور بی رویه پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدکننده کالاهای غیرصادراتی اشاره کرد وگفت: این کار به منظور ایجاد اشتغال و ... انجام می شود در صورتی که صدور مجوز تولید بیشتر از نیاز بازار، کیفیت را پایین می آورد و اشتغال واحدهای قدیمی تر را به خطر می اندازد.
رییس انجمن صنفی کارفرمایان بتن آماده استان اصفهان اعلام کرد: همه این ها در حالی است که سرمایه فعلی در صنعت بتن استان بالغ بر 1500 میلیارد تومان، اشتغال پایدار در این بخش بیش از 5 هزار نفر و اشتغال افراد تحصیل کرده بالای 25 درصد است. گردش مالی سالانه آن هم 400 میلیارد تومان در استان اصفهان است.
حاج رسولیها ضمن انتقاد از نبود توجه کافی به تشکل های اقتصادی استان از تشکل هایی مانند خانه صنعت، معدن و تجارت و کانون کارفرمایان خواست برای ایجاد تعادل میان صنعت و صنف تولیدکننده محصولاتی مانند بتن وارد کار شوند.
وی با بیان اینکه بتن یک تولید صنعتی است، اظهار کرد: ورود اصناف به تولید این کالا، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان بتن ایجاد کرده است که سازمان ها و تشکل های متولی باید هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند.