اقتصادبازار: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بزرگ‌ترین چالش صنعت نساجی قاچاق کالا است و بر این اساس همیاری و همکاری تمام متصدیان و مردم برای مبارزه با این پدیده نابهنجار ضروری است.
مجتبی خسروتاج در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی در اصفهان اظهار داشت: با توجه به باز شدن فضای جدید اقتصادی در کشورمان همه صنعتگران و تولیدکنندگان کشور باید از این فرصت برای بهبود و تحول در زمینه کاری خود استفاده کنند. وی با بیان اینکه از این فضا می‌توان برای ارتباط با دنیا در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، کسب فناوری و همچنین استفاده از دانش بشری که حق همه مخلوقات خداوندی است استفاده کرد، ابراز داشت: البته در کنار ارتباط با دنیا نباید از ظرفیت‌های داخلی کشورمان غافل شویم چراکه دستاوردهای داخلی است که خودکفایی کشور را در پی دارد.
قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت، توجه ویژه به صنعت نساجی را با توجه به اشتغال‌زایی خوب آن امری ضروری برشمرد و تصریح کرد: حجم تجارت جهانی صنعت نساجی ۸۰۰ میلیارد دلار است و این در حالی است بیشترین میزان صادرات ما یک میلیارد دلار بوده و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار نیز واردات داشته‌ایم. وی با بیان اینکه بر این اساس کشور ما جای پیشرفت بسیاری در بازارهای جهانی در ارتباط با این صنعت کلیدی دارد، ادامه داد: صنعت نساجی باید چشم‌انداز و و برنامه عملیاتی مشخصی برای افق هدف خود تعیین کند و این چشم‌انداز تخصصی نساجی باید توسط خود متصدیان این صنعت تعریف شود.
خسروتاج با اشاره به راهکارهای توسعه صنعت نساجی ابراز داشت: توجه به صادرات از مهم‌ترین مواردی است که باید توسعه صنعت نساجی مورد توجه قرار گیرد و از سویی لازم است نوسازی و تعویض ماشین‌آلات این صنعت برای ورود به بازارهای جهانی مورد توجه قرار گیرد. وی بزرگ‌ترین چالش صنعت نساجی در کشور قاچاق کالا برشمرد و خواستار همیاری و همکاری تمام متصدیان و مردم برای مبارزه با این پدیده نابهنجار شد.
شایان ذکر است، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی از ۲۴ تا ۲۷ دی و از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود.