اقتصادبازار: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از استخراج ۴۰ میلیون تن سنگ در یکسال از معادن استان خبر داد.
اسرافیل احمدیه با اشاره به فعالیت 730 معدن در استان اصفهان، اظهار کرد: این استان رتبه دوم تعداد معادن کشور را به خود اختصاص داده است.
وی از استخراج ۴۰ میلیون تن سنگ در یک سال از معادن استان اصفهان خبر داد و افزود: از این میزان، سهم سنگ های تزئینی سالانه ۷ میلیون تن است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به صادرات سنگ های تزئینی به عراق، آسیای میانه، آذربایجان و ایتالیا، بیان کرد: با بروز رسانی تجهیزات این صنایع می توان صادرات سنگ های تزئینی را افزایش داد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد سنگبری های کشور در استان اصفهان فعال هستند، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد سنگ های تولیدی کشور در این استان فرآوری می شوند.
احمدیه با تاکید بر لزوم تجمیع معادن کوچک به منظور کاهش هزینه ها و شکسته شدن قیمت ها، سرمایه گذاری در گردش و کمبود سرمایه های جدید را از مهمترین مشکلات معادن اصفهان عنوان کرد.
گفتنی است؛ استان اصفهان یکی از غنی ترین استان های کشور در حوزه معادن محسوب می شود و رتبه چهارم در استخراج معادن را کسب کرده است.