اقتصاد بازار: همزمان با سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران؛ قرارداد افزایش فروش محصولات فولاد مباركه با شركت مارچگالیا(Marcegaglia) ایتالیا به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی فولاد مباركه، این تفاهمنامه بین بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مباركه و آنتونیو مارچگالیا مدیرعامل شركت مارچگالیا ایتالیا در زمینه فروش محصولات این شركت به طرف ایتالیایی به امضا رسید.
مدیر عامل فولاد مباركه درحاشیه امضای توافقنامه شركت فولاد مباركه اصفهان با شركت مارچگالیا (Marcegaglia) ایتالیا با بیان اینكه طبق این توافقنامه فروش محصولات فولاد مباركه و فولاد هرمزگان به این شركت افزایش خواهد یافت، اظهار كرد: مارچگالیا ایتالیا بزرگترین توزیع كننده فولاد در اروپا است.
سبحانی افزود:در ازای این توافقنامه حدود 900 هزار تن محصولات فولاد مباركه به ارزش بیش از 400 میلیون یورو به شركت مارچگالیا (Marcegaglia) ایتالیا فروخته خواهد شد.
وی با بیان اینكه این شركت از گذشته از مجتمع فولاد مباركه محصول خریداری كرده است،افزود: درخواست افزایش سهمیه خرید خود را از فولاد مباركه دارد كه در این زمینه توافقنامه افزایش فروش تا سقف ماهانه 80 هزار تن انواع ورق و تا سقف 30 هزار تن اسلب فولاد هرمزگان را به این شركت امضا شد.
وی افزود: پیش از این سهمیه خرید مارچگالیا از فولاد مباركه ماهانه حدود 60 هزار تن بود اما اكنون بر سر افزایش این سهیمه به توافق رسیدیم.
مدیرعامل شركت فولاد مباركه با اشاره به اینكه مارچگالیا در خطوط پایین دستی دارای نورد سرد، گالوانیزه و قلع اندود است، افزود: این شركت ورق نورد گرم را از فولاد مباركه خریداری و در كارخانه خود به نورد سرد تبدیل می كند و یا در خطوط لوله سازی مورد استفاده می كند و یا به گالوانیزه و رنگی تبدیل كرده و در اروپا توزیع می كند.
مدیرعامل شركت فولاد مباركه همچنین با بیان اینكه فولاد مباركه صادرات 2 میلیون تن محصول را در سال جاری هدف گذاری كرده است، اضافه كرد: برنامه صادرات سال گذشته 1.5 میلیون تن بود كه 20 درصد بالاتر از برنامه و حدود 1.8 میلیون تن صادرات محقق شد.
وی افزود:امیدواریم با بهبود شرایط و اجرای برجام و رفع كامل تحریم ها هدف صادرات 2 میلیون تنی امسال نیز محقق شود.
سبحانی با اشاره به آخرین وضعیت همكاری فولاد مباركه با شركت دانیلی ایتالیا تصریح كرد: فولاد مباركه برنامه ها و قراردادهای توسعه مختلفی از جمله احداث یك واحد نورد گرم و یك واحد ریخته گری اسلب در حال ساخت دارد.
وی با بیان اینكه پروژه فولاد سپیددشت و توسعه آن نیز در دست اجرا است و توسعه فولاد هرمزگان نیز برنامه ریزی شده است، افزود: در این برنامه ها و قراردادها نیز شركت های مختلفی از جمله شركت های دانیلی و اس ام اس دماگ به عنوان تامین كنندگان تجهیزات حضور دارند.
در جریان سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران، قرارداد تأمین تجهیزات فنی و خدمات به منظور احداث واحد فولادسازی 1.5 میلیون تنی به ارزش 350 میلیون یورو بین شركت فولاد بوتیای ایرانیان (زیرمجموعه میدكو) و شركت دانیلی ایتالیا و قرارداد احداث یك نیروگاه برق 450 مگاواتی نیز در استان كرمان به ارزش 237 میلیون یورو بین شركت فولاد بوتیای ایرانیان و شركت فاتا ایتالیا به امضا رسید.
همچنین هنگام حضور نخست وزیر ایتالیا و هیأت اقتصادی این كشور در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی ایران، تعدادی قراردادهایی بین شركت های ایرانی و ایتالیایی به امضا رسید.