اقتصاد بازار: در جلسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با مدیران شرکت های فولادی کشور در محل ایمیدرو مقرر شد دپوی فولادسازان از سه میلیون تن به یک میلیون تن کاهش یابد
امروز صبح جلسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با حضور مدیران عامل شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد اکسین و نمایندگان برخی فولادسازان دیگر و همینطور با حضور سیدعلی مدیرعامل صندوق بیمه صادرات در محل ایمیدرو تشکیل شد.
این جلسات که به صورت منظم و ماهانه با هدف رصد بازار داخل و صادرات تشکیل می‌شود و در آن، اعضا به بررسی نظرات خود در خصوص وضعیت فعلی تولید و قیمت و میزان تقاضا (بازار) و روند آتی آن می‌پردازند. یک خبر خوب برای تولید اینکه موجودی انبارهای فولادسازان از 3 میلیون تن (ماه دسامبر گذشته) به کمتر از یک میلیون تن کاهش یافته است.
همچنین اشاره شد که قیمت‌ها با هزینه تمام شده تولید فاصله زیادی نداشته و فولادسازان همچنان دارای ظرفیت تولید بلااستفاده هستند که در صورت افزایش تقاضای داخل امکان رشد تولید و تامین آن به سادگی میسر خواهد بود.
در این جلسه، مهدی کرباسیان بر لزوم مدیریت نوسانات قیمتی در بازار داخل و اولویت تامین تقاضای صنایع پایین دستی و بخش صنعت تاکید کرد و مقرر شد انجمن آهن و فولاد نسبت به این امر برنامه‌ریزی لازم را مدنظر قرار دهد تا شیب بالا در تغییرات قیمت فولاد کاهش و تجربه گذشته مبنی بر ورود سازمان‌های حاکمیتی به عنوان عامل محدودکننده صادرات فولاد و ... تکرار نشود.