وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۲ تاکنون فرایند ارزیابی به‌صورت مستمر در شرکت فولاد مبارکه انجام شده است، افزود: حفظ تعالی سازمانی از دستیابی به آن مشکل‌تر است و تلاش داشته‌ایم از سال ۹۱ که برای اولین بار تندیس زرین تعالی سازمانی در کشور را کسب نمودیم با به‌کارگیری الگوها و رویکردهای موفق جهانی مسیر رشد و تعالی را حفظ کنیم.

وی به ارائه نقشه استراتژیک فولاد مبارکه برای تبیین اهداف این شرکت در زنجیره ارزش فولاد پرداخت و با تأکید بر ضرورت پایداری تولید در فولاد مبارکه عنوان داشت: در راستای پایداری تولید و اطمینان‌بخشی به سهام‌داران و ذی‌نفعان شرکت فولاد مبارکه برای هرگونه چالش اعم از محدودیت انرژی و تأمین مواد اولیه پایدار چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی شده است. معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: در گزارشی که به تیم ارزیاب تقدیم شده نقشه استراتژیک فولاد مبارکه ارائه شده تا اهداف این شرکت در زنجیره ارزش فولاد و مزیت رقابتی آن تبیین شود.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه گفت: توجه و تمرکز مفهوم تعالی سازمانی بر این است که سازمان‌ها مبتنی بر نگاهی جامع در همه حوزه‌ها به‌صورت پایدار و با رعایت حقوق همه ذی‌نفعان اقدام کنند. ناظمی هرندی افزود: در هفته‌ای که گذشت فولاد مبارکه مشغول فرایند ارزیابی تعالی سازمانی بر اساس مدل ملی تعالی سازمانی ویرایش ۱۴۰۰ بود. توجه و تمرکز مفهوم تعالی سازمانی بر این است که همه برنامه‌ها و اقدامات سازمان با موضوعات مورد انتظار ذینفعان مختلف هم‌راستا باشد. وی افزود: شرکت فولاد مبارکه از سال ۸۲ که موضوع تعالی سازمانی در کشور شروع شد در این مسیر حرکت کرده و در سال‌های ۹۱، ۹۳ و ۹۸ موفق به کسب تندیس زرین تعالی گردیده است. ناظمی هرندی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه امسال نیز در این ارزیابی شرکت کرد و نهم دی‌ماه روز اختتامیه این فرایند بود و گزارش تیم ارزیابی ارائه شد. وی در پایان گفت: واحد تضمین کیفیت شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان تسهیل‌گر این ارزیابی‌ها، به‌خوبی ارزیابی را برگزار کرد که از این تیم و سایر همکاران در سازمان که در این برنامه حضور جدی داشتند تشکر می‌کنم. امیدواریم با استفاده از نکاتی که در ارزیابی‌ها به آن اشاره شد بتوانیم مسیر تعالی را با شتاب بیشتری ادامه دهیم.

شایان ذکر است، ۷ نفر از ارزیابان دبیرخانه جایزه ملی تعالی سازمانی، در قالب ۴۲ نفر روز ارزیابی، تحقق شاخصه‌های الگوی ملی تعالی سازمانی را در فولاد مبارکه ارزیابی کردند.