اقتصاد بازار: مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان از فروش ۱۰۰ هزار تن ریل توسط این شرکت به راه آهن جمهوری اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ریل ملی به ۹۷.۵ درصد رسیده است.
احمد صادقی با اشاره به اینکه نصب تجهیزات پروژه تولید ریل ملی در اواخر سال گذشته به پایان رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر در مرحله پیش راه اندازی قرار داریم که براین اساس تا خرداد ماه، ریل قابل عرضه تولید خواهد شد.
وی پیرامون میزان تولید در پروژه ریل ملی، افزود: توان نصب شده تجهیزات در این پروژه 400 هزار تن در سال است، اما پیش بینی ما از مقدار نیاز ریل در شرکت راه آهن که در بهترین حالت سالانه حدود 150 هزار تن است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ادامه داد: در هر سال به همین میزان تولید خواهیم داشت و در سال جاری نیز به عنوان اولین سال بهره برداری برنامه ریزی برای تولید 100 هزار تن ریل انجام شده است.
وی با اشاره به مشکلات صنعت فولاد کشور، گفت: رکود در صنعت ساختمان همچنان ادامه دارد، بنابراین شاهد رونق صنعت فولاد نیستیم.
صادقی یادآور شد: بخشی از این مشکلات ناشی از عدم تمرکز در مدیریت صنعت فولاد کشور است و بنابراین باید در تصمیم گیری ها، قاطع و سریع عمل شود.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی ذوب آهن اصفهان سعی دارد هماهنگ با سایر تولیدکنندگان کشور عمل کند تا شاهد رکود بیشتر نباشیم.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به برنامه این شرکت برای صادرات یک میلیون تن در سال جاری، خاطر نشان کرد: با رکود داخلی در صنعت فولاد، صادرات را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود مدنظر داریم که با افزایش قیمت های جهانی محصولات فولادی، هم اکنون فرصت خوبی برای توسعه صادرات فراهم شده است.