اقتصاد بازار: شركت های بزرگ معدنی و مالی جهان در سومین مجمع ایران و اروپا آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن ایران اعلام كردند.
شركت های بزرگ جهان برای سرمایه گذاری در صنعت و معدن ایران اعلام آمادگی كردند
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی فولاد مباركه در سومین مجمع ایران و اروپا كه با حضور بیش از 400 نفر از مدیران و كارشناسان بزرگ ترین شركت های معدنی، صنعتی، مالی و بیمه ای جهان در زوریخ سوییس برگزار شد، جرمی ویر (Jeremy Weir) مدیر عامل شركت ترافیگورا (Trafigura) سومین شركت بزرگ مواد خام دنیا، پس از مذاكره با مهدی كرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو از آمادگی این شركت برای حضور و سرمایه گذاری در صنعت مس ایران خبر داد.
همچنین در دیدار مهدی كرباسیان با ژرارد ترنِیره (Gerard Terneyre) قائم مقام شركت والورِك (Vollourec) كه در زمینه های صنعت، انرژی و ساخت فعالیت می كند، طرفین بر سرمایه گذاری مشترك برای راه اندازی كارخانه تولید لوله های فولادی بدون درز توافق كردند.
همچنین ملاقات دیگری با مدیر ارشد مؤسسه جهانی مالی و بیمه ای KBC كه مقر آن در بروكسل است برای تأمین مالی و سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران از دیگر نشستهای اختصاصی در سومین مجمع ایران و اروپا بود.
كی بی سی، در این نشست در مرحله نخست موافقت خود را برای تأمین مالی طرح های توسعه ای به ارزش 50 میلیون یورو اعلام كرد.
در این مجمع كه تعدادی از شركت ها و بانك های بزرگ ایرانی نیز حضور داشتند، بیش از 50 سخنران از ایران و سایر كشورها به ارایه فرصت های همكاری و سرمایه گذاری با ایران پرداختند.
سخنرانی ها با موضوع دوره پسابرجام در ایران، نقش بانك ها در اقتصاد ایران، زنجیره تأمین و تولید، انرژی و انرژی های تجدید پذیر، استراتژی های رقابت پذیری جهانی و نقش صنایع مادر در ایران ارائه شد.
نخستین گردهمایی مجمع اروپا- ایران در سال 2014 در لندن برگزار شد كه بزرگترین كنفرانس در نوع خود به شمار می رفت.
دومین گردهمایی پس از آن در سال 2015 در ژنو برگزار شد.
كنفرانس های مجمع' اروپا - ایران' پرطرفدارترین گردهمایی رهبران تجاری ارشد است كه در جستجوی فرصت های موجود در ایران هستند.