اقتصاد بازار: ايران در ماه مارس با توليد يک ميليون و290 هزارتن آهن اسفنجي به روش احيا مستقيم، جايگاه خود در توليد اين محصول مياني را حفظ نمود. کل توليد سه ماهه اول سال 2016در ايران به 3.7 ميليون تن رسيد که اندکي بيش از توليد 3.6 ميليون تني در کشور هند مي باشد. پس از ايران و هند، کشور عربستان سعودي با فاصله زياد از اين دو کشور در جايگاه سوم قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی شرکت فولادمبارکه، در جريان چهارمين همايش آهن اسفنجي و گندله متال بولتن که هفته گذشته در دبي برگزار شد، بهرام سبحاني مديرعامل فولادمبارکه و رئيس انجمن توليدکنندگان فولاد ايران در سخنراني خود که در افتتاحيه اين همايش برگزارگرديد، ضمن اشاره به جايگاه صنعت فولاد در ايران و جهان، به مزيت هاي توليد آهن اسفنجي در ايران اشاره نمود و درخصوص افزايش توليد اين محصول با بهره برداري از طرح هاي در دست اجرا توضيحاتي ارائه کرد.
خاطرنشان مي گردد راه اندازي گرم واحد احيا مستقيم طرح فولاد سفيد دشت چهارمحال بختياري با هدف توليد ساليانه 800 هزار تن آهن اسفنجي در هفته جاري آغاز مي گردد تا به عنوان اولين طرح از مجموعه پروژه هاي موسوم به طرح هاي استاني توسط شرکت فولاد مبارکه در آستانه بهره برداري قرار گيرد.