معاون تجهیزات مکانیک و سرپرست تعمیرات بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر، گفت: در کارگاه چدن ریزی این بخش دو ماشین وجود دارد که هم اکنون تعمیرات ماشین شماره ۲ چدن ریزی برای اولین بار از بدو تاسیس کارخانه تاکنون، طی یک گراف بیست و چهار روزه و از تاریخ بیست و ششم آذرماه آغاز شده است.

به گزارش اقتصاد بازار و به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان، محسن عسکری در پاسخ به اینکه این تعمیرات با چه هدفی انجام می گیرد و چه تاثیری بر فرایند تولید چدن دارد، اظهار کرد: با توجه به نیاز روز بازارهای داخلی و خارجی به چدن، برنامه ریزی هدف تولید ۳۰۰ هزار تن چدن در کارگاه چدن ریزی، لزوم جذب چدن تولیدی کوره بلندها، سرویس و نگه داری، آماده به کار بودن کارگاه، جلوگیری از وقفه تولید کوره بلندها و همچنین اشکالات موجود در اسکلت فلزی و شاسی های نوار، ضرورت تعمیرات اساسی ماشین شماره دو چدن ریزی در برنامه کار قرار گرفت.

معاون تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند، دمونتاژ تجهیزات مکانیکی، تخریب بتن، ترمیم و تعویض اسکلت فلزی، تخریب و بتن ریزی مجدد و سپس مونتاژ قطعات مکانیکی را از جمله مهم ترین اقدامات انجام گرفته در این تعمیرات عنوان کرد.

عسکری با اشاره به اینکه در این تعمیرات سه شیفته و در هر شیفت حدود ۲۵۰ نفر از کارکنان بخش کوره بلند و دیگر مدیریت ها مختلف کارخانه نقش آفرین هستند، اظهار کرد: مدیریت های نت مکانیک،نت ساختمان، راهبری ماشین آلات و خودروهای سنگین، راه آهن وترابری، امور فنی و ایمنی و آتش نشانی در این تعمیرات همکاری بسیار خوبی دارند و امیدواریم طی گراف تعیین شده این تعمیرات با کیفیت مطلوب به پایان برسد.

همچنین سرپرست دفتر فنی بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان گفت: طبق استاندارد تعریف شده برای تعمیرات در بخش های گوناگون کارخانه، دفاتر فنی معمولاً از ماه ها پیش برای انجام پروژه های تعمیراتی و به منظور تهیه نقشه ها و ساخت قطعات مورد نیاز وارد عمل می شوند.

روح ا… هادی خاطرنشان کرد: برای انجام این تعمیرات بالغ بر۳۵۰ شیت نقشه در کمتر از چهار ماه تهیه شد و و جهت ساخت به کارگاه های مدیریت مهندسی نت و خارج از کارخانه ارسال شد.

ابوالفضل شمسایی مهندس تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند نیز گفت: ماشین چدن ریزی شماره ۲ به دلیل نقش کلیدی که در تولید شمش چدن دارد و همچنین فعالیت مداوم از شروع بهره برداری ذوب آهن  تاکنون، تعمیرات اساسی از بیست و ششم آذرماه آغاز شده است.

این تلاشگر ذوب آهنی تاکید کرد: اسکلت فلزی و تجهیزات مکانیکی این کارگاه که بالغ بر۱۶۰ تن است، فرسایش بسیار زیادی را به ویژه در تیرها و ستون ها ایجاد کرده بود که پس از تخریب سقف بتنی، دمونتاژ انجام گرفته و قطعات جایگزین به زودی در ماشین قرار گرفته و مونتاژ می شوند.